Abdurrahman Yalçınkaya’nın Anti-Demokratik Ataması
Ahmet Necdet Sezer’in yaptığı anti-demokratik atamalardan birisinin en bariz örneÄŸi olan Abdurrahman Yalçınkaya‘nın o makama nasıl geldiÄŸini araÅŸtırıyordum. www.arastiralim.com sitesinde Abdurrahman Yalçınkaya‘nın atamasıyla ilgili yazılan yazıyı altta alıntılıyorum. Ahmet Necdet Sezer’in geleceÄŸe yönelik bıraktığı en büyük tohumlardan birisi olan Abdurrahman Yalçınkaya‘nın göreve gelir gelmez iÅŸlere giriÅŸtiÄŸi ve birkaç aylık çalışmadan sonra 162 sayfalık iddianameyi hazırladığı gayet ortada. Abdurrahman Yalçınkaya‘nın kelebek olup uçmaya baÅŸladığı ve Ahmet Necdet Sezer gibilerinin bombasını toplumun içine bırakmaya hazırlandığını acı bir ÅŸekilde izliyoruz. Hedefleri ne olursa olsun, bu seferki lokma o kadar kolay yutulur olmayacak, artık karşılarında dünya konjoktörünü bilen, toplum içindeki dengelerle nasıl oynadıklarını çok açık gören bir gençlik ve toplum bulunuyor.
EN ANTİDEMOKRAT CUMHURBAŞKANI
Sezer, cumhurbaşkanının görev ve yetkisi dahilinde olan atamalarda da antidemokratik tutumuyla dikkat çekti. Sezer, teamüllere aykırı olarak tercihini sürekli en çok oyu alan aday yerine 2. hatta 3. sıradaki adayları tercih etti. Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı atamalarında daha önceki seçimlerde en yüksek oyu alan Vural Savaş’ın yerine Sabih Kanadoğlu’nu, yine en çok oyu alan Ergül Güryel yerine de Nuri Ok’u başsavcı atamıştı. Sezer, başsavcı vekili seçiminde de en yüksek oyu Uğur İbrahimhakkıoğlu almasına rağmen, Abdurrahman Yalçınkaya’yı bu göreve getirmişti. Sezer, son olarak da Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı makamına, en yakın rakibine 51 oy fark atarak 146 oy alan Ersan Ülker yerine 95 oy alan Yargıtay Cumhuriyet Başsavcı vekili Abdurrahman Yalçınkaya’yı atadı. Nuri Ok, 21 Mayıs 2007′de görevden ayrılacak ve yerine Yalçınkaya başsavcılık makamına gelecek. Sezer, rektör atamalarında da antidemokratlığını gösterdi. En çok oyu alan Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rıza Ayhan yerine daha az oy alan Prof. Dr. Kadri Yamaç’ı atadı.
Mart 16th, 2008 at 9:30 pm
şeriat özlemcileri için tabiki antidemokratik
Mart 16th, 2008 at 11:56 pm
slm sen ne utanmaz serefsiz bi adammisin
Mart 16th, 2008 at 11:56 pm
senin … abdurrahman yalcinkaya kavat
Mart 17th, 2008 at 12:20 am
hep okumuÅŸ cahillerden korkmuÅŸumdur.
bu adam Urfalıymış,aponun o dönemde arkadaşı olmasın,Necdet Sezer kendi gibi bir adamı bela etti çık çıkabilirsen işin içinden.
Mart 17th, 2008 at 1:37 am
Åžu anda yargıyatın başından tut, Devlet diye anılan bütün kesimler 1960-70′lerin ürünü olup bu zümrenin gidiÅŸi, yeni bir dönem getirecek. EÄŸer bu dönemde diÄŸer kesim diye anılan dindar kesimin özgürlüklerine bu ÅŸekilde hunharca katletmeye devam edilirse, yeni gelenlerle açılabilecek bir dönem geldiÄŸi zaman iÅŸte Humeyninin veya İran masallarının anlatıldığı olayların önü açılmış olacak. Ama bunlara imkan vermemek ve önünü çok önceden almak en doÄŸru olanı. En güzeli, kardeÅŸlik ve barış içinde toplumun bütün kesimlerinin huzur içinde yaÅŸayacağı, kendini doÄŸru dürüst ifade edeceÄŸi platformların oluÅŸturulmasıdır. Bu durumda başörtüsü takmak isteyene de, istemeyene de aynı özgürlük sunulmalı. SaÄŸcısına da, solcusunu da, kürdüne de alevisine de aynı eÅŸitlik saÄŸlanmalı ancak böyle yapılırsa toplum içindeki dengeler eÅŸitlenmiÅŸ olur. Tabi bunu dinler misin, dinlemez misin onu da bilmiyorum.
Mart 17th, 2008 at 2:42 am
Yıllar sonra Abdurrahman Yalçınkaya kendi hakkında ne düşünecek çok merak ediyorum. Bazı insanlar iyi ÅŸeyler yaptıkları için içleri rahat bi ÅŸekilde ruhlarını teslim ederken bazıları da ne kadar ÅŸerefsiz olduklarını kendileri de görüyor ama, sür eÅŸeÄŸi NiÄŸde’ye…
Mart 17th, 2008 at 7:05 am
Sevgili Mehmet,
KomÅŸumuz Irak halen daha büyük bir kaosda ve İsrail orayi ele geçirmek icin firsat kolluyor. Diger komÅŸumuz, İrana ise her an savas acilabilir, ayni ÅŸekilde Suriyeye de. PKK ile bizim savaşımıza ise ne canlar verildi, ne paralar sarf edildi. Ekonomik olarak yapmamız gerekli tonla ÅŸey var. Hepsinin ötesi memleketi cehenneme çevirmiÅŸ bir 28 ÅŸubattan alamadığımız milyonla ders varken, sadece türban serbest kaldi (o da ne kadar olduysa) bir parti kapatılmaya çalışılıyor. Åžimdi herÅŸeyi bir kenara bırakalım ve bu iÅŸe düşmanlarımızın ne kadar sevineceÄŸine mi yoksa üzüleceÄŸine mi dürüstçe karar verelim….Yazık gerçekten çok yazık.
Mart 17th, 2008 at 3:33 pm
benim adım tosun…………..
sen anladın onu yalçın
sen bu ülkenin yüz karasısın sen bu ülkenin ekmeğini yiyip bu ülkeye ihanet edensin sen bu topraklarda doğdun, ama öldüğünde bu toprak seni kabul etmeyecek bu topraklarda benim dedelerimin kanı var onlar seni kabul etmez.çünkü bu ülkenin tek bir vazgeçilmez benliği var vatan vatan olunca tüm halk tek bir yürek olur ama sizin gibi düşünenler ne yazıkki başımızdalar ve sizin ucuz düşünceleriniz ve çıkarlarınız yüzünden bu kadar kişinin zor durumua düşmüştür.abdurrahman yalçın sen ve senin gibiler bu ülkemden gitsin sizler buraya yakışmıyorsun
Mart 17th, 2008 at 8:54 pm
Bir yargı adamının anayasal hakkını kullanıp milletin ve devletin geleceÄŸini Atatürkün kurduÄŸu Türkiye Cumhuriyeti’ne türban giydirmeye çalışanlara çoktan kapatılması gereken bir partiye dava açması o kadar zorunuza gitmiÅŸki bu iftiraları atıyorsunuz. Madem suçsuzsunuz niye böle hakaret edip yırtınıyorsunuz. Demokrasi Özgürlük dediniz ülkeye türban giydirmeye çalıştınız ÅŸimdide baÅŸsavcının anayasal hakkını kullanarak özgürlük demokrasiyi savunuması koydu dimiiiiii
Mart 18th, 2008 at 2:14 am
Gokhana: Yok birader bana hic bisii koymadi, ama yuzde 46 alayiniza koydu sizin. Simdi ne olacak yuzde 70 le gelcek…..
Mart 18th, 2008 at 5:38 pm
ben ve benim gibi milyonlarca mustafa kemal uğruna, bu vatan için ölecek, şeriat özlemcilerinin, bu vatanı satanların karşısında duracak insan var bu ülkede. tükürükle boğulursun haberin olmaz. Bu devletin nasıl kurulduğunu düşün sen bir kere.
Mart 18th, 2008 at 5:46 pm
bak sevgili kardeÅŸim gökhan,böyle yırttınız,yok koydu dimi… gibi sözler siz örümcek beyinlilerin düştüğü durumun en büyük göstergesidir.sen ve senin gibilerin savunduÄŸu hukukun siyasetle içiçe geçmediÄŸi demokrat bi toplum isteÄŸiniz söz konusu cumhuriyet tarihinin en parlak dönemini yaÅŸayan bi iktidar partisinin aleyhine kapatma davası oldu mu avuçlarınızı okÅŸuyorsunuz. neden? çünkü ÅŸu 6 yıllık icraat döneminde sizin misyoner büyüklerinizin adam kayırma, yolsuzluk yapıp yetim hakkı yeme, ülkeyi peÅŸkeÅŸ çekme gibi emelleri RECEP TAYYİP ERDOÄžAN hükümeti ile tek tek yapılanların sorulduÄŸu cezaevi nöbetçileri oldular. senin gibileride laiklik elden gidiyor yok türban geliyor eyvah dinciler geliiyor diye uyutup küçük beyninizi uyutup ülkenin kaos durumunun devm etmesi istiyorlar,çünkü bunlar kaostan beslenen asalak böcek gibiler,o yüzden kimsenin namaz kılmasından kimsenin başını örtmesinden,kimsenin hamdolsun demesinden,85 yıllık cumhuriyetimiz zarar görmez,arkadaÅŸlar biraz aklımıı kullanalım yıllardır maÅŸa olduk artık olmalayalım….
Mart 19th, 2008 at 11:43 am
sizi yürekten kutluyor ve destekliyorum.
bu VATAN ın sahipsiz olmadığını bizlere göstermiş olmanızdan büyük haz alıyoruz.
çok ihtiyacımız var: bu olay gündemi de değiştirse, önem arzeden ve acilen hayata geçirilmesi gereken tehlikeye parmak basmanız ve bu konuda duyarlı olmanıza.
size teşekkürler ediyor, yolunuzun açık olmasını diliyorum
Mart 20th, 2008 at 1:56 pm
sizi tbrk ediyorum bu milletin içindeki iman duygusunu kimse söküp atamaz ne abdurrahman yalçınkaya nede sezerin getirdikleri ayrıca bu kapatmadan medet uman chp ye bi sözüm var tek parti kalsanız genede oy vermem size
Mart 20th, 2008 at 2:19 pm
gökhan denen vatandaşımız “türban giydirmeye çalışılıyo” diye bi yorum yapmış, arkadaÅŸ halen türban giymek isteyenlerin serbestçe giyebileceÄŸini, istemeyenlerin giymeyeceÄŸi gerçeÄŸini anlayamamış veya anlamak istemiyo, çünkü herkesin kendi gibi olmasını istiyo bunada demokrasi diyo, demokrasi öyle olmaz dostum, sen önce demokrasinin ne olduÄŸunu öğren sonra çık konuÅŸ, ayrıca bu ülkeyi Mustafa Kemal tek başına kurtarmadı, toprağın altında bu vatan için yatan milyonlarca müslüman evladı var, laflarına dikkat et..
Mart 20th, 2008 at 7:04 pm
(Mehmet Büyüközer: alttaki iki yorumu farklı isimlerle yazan aynı kişi. Bu beyinsizin sözlerini nasıl anlatabileceğini göstermek için küfürleri olduğu gibi bıraktım. Şimdiden okuyanlardan bu terbiyesiz adına özür dilerim.)
devam..oy oy demokrasiden bahseden cocuklara baksen.Alttaki kemaldinho denyosu peÅŸkeÅŸ diyor,at gözlüklerini çıkarda gerçek peÅŸkeÅŸ neymiÅŸ gör.40 ÅŸirket ÅŸu an yabancılara birçoÄŸu kendi ortaklarıyla baÄŸlantılı ÅŸirketlere verildi.Yolsuzluk adam kayırma meclisde havalarda uçusan kağıtları görmemiÅŸ heralde.Canını sıkma halk gözünü açacak kadar ne eÄŸitimli nede iyi bir hayat sürüyor.Oy için kömürler yeterli.6 yıllık en parlak demiÅŸ neyin parlağından bahsediyor.Ülkedeki bütün ÅŸirketlere peÅŸkeÅŸ çekilmiÅŸ,tekel firmalar teker teker satılıyor oradan gelen paralarda süperiz iyi gidiyoruz deniyor,cari açık almış başını gidiyor hala burda oturmuÅŸ süper gidiyoruz diyor.10 sene sonra sizi görürüm elinde avcunda hiçbirÅŸey kalmayınca,artık iman gücü kurtarır sizi.Öncelikle Laiklik nedir bir öğrenin öyle tvlere çıkıp “ben laik deÄŸilim” demeye benzemez.GeçmiÅŸinede bak senin gibilere odunları bile seçtireceÄŸini söyleyen kimler geldi kimler geçti.Senin gibi örümcek kafalı,at gözlüklü yobazlar ülkenin altını kazmaktan vazgeçmediler.
haberde anti demokrat diyor,Siz heralde arabistanda kaldınız ÅŸu an gül ün atamalarından bi habersiniz hadi onu geçtim tayyip denen zatın milletvekillerini nasıl seçtiklerini çok iyi bilmiyorsunuz belliki.zaten sizin gibi koyunları gütmek için var bu adamlar zamanında da oldu ÅŸimdi de devam ediyorlar gütmeye…
Ha siktir senin gibi kömüre nohuta tapan tohumlardan mı bahsediyorsun.herşeyi biliyorsunuz siktirin gidinde biraz tarihe bakın siz demokratım diye geçinen yalamaların yediği boklar oralarda saklı.şu anda bu insanlarda olmasaydı kendini hatta anasını bile paraya satabilecek senin gibi orospu tohumları çokdan TC yi yok etmişdi.Sizin o çok demokrat dediğiniz gül ün,tayyip in atamalarını bir araştır az oy alanları nasıl başa getirmiş getirdiklerinin hangi cemaat,şeyh,şıh ayağı öpmüş olduklarınıda bulacaksın.Peşkeş ve yolsuzluklarınada bak.Artık zorunuza gitmeye başlamış örümcek kafalı olmak,başkalarına der olmuşsunuz.
Mart 20th, 2008 at 11:45 pm
ahmet korkmaz - eche1985@mynet.com
abdurrahman yalçınkaya ve ahmet necdet sezer siksin hepinizi.. allah hepinizin belasını versin.. madem akp o kadar masum neden adam gibi savunmasını yapmak yerine baÅŸsavcının yetkilerini kısıtlamaya çalışıyor? Bu suçluluk psikolojisidir.. AKP ve sizin gibi yobazlar cami duvarına iÅŸiyorsunuz bunu bilin… Laik Türkiye Cumhuriyeti bitti ÅŸimdi de hukuk devletine karşı geliyorsunuz…Demokrasi sadece demokrasinin kıymetini bilenler içindir sizin gibiler için deÄŸil..
Mart 21st, 2008 at 2:29 am
ahmet necdet sezer gibi antidemokratik taraflı ve adillikten uzak bir insandan ancak böyle bi davranış beklenir laikliği dinsizlik olarak algılayan ve uygulayan yargıtay başkanı ancak mirasçısı olur laiklk elden gidermiş yahu millet yarıçıplak herkes sokakta üstüste sizin laiklik dediğiniz bu allah size iman versin ihtiyacınız olacak ayrıca küfür eden vatandaş aynen sana iade ediyorum
Mart 21st, 2008 at 5:16 pm
Türkiyede herkes laikliği dinsizlik gibi algiliyor yada öyle algilamak istiyorlar..Laikliğin tanimini tam olarak kimse yapmiyor..Laiklik devletin bütün dinlere karşi eşit mesafede durmasi ve devleti dini unsurlarlar yönetmemesidir..Tabi bu avrupada böyle !!! Doğrusu da bu..Ancak ne yazikki Türkiyemizde laiklik yanliş algilaniyor..
Hiç kimse bu ülkede vatanla dinimizi ayriştiramaz..İnançsiz kimse vatanını savunamaz..
Mart 21st, 2008 at 7:33 pm
Celikcim (M.Büyüközer), bütün düşüncelerinde yanıldığın gibi “alttaki iki yorumu farklı isimlerle yazan aynı kiÅŸi” yorumunu yaparkende yanıldın, bu benim bu sitedeki 2. yorumum, ayrıca çok konuÅŸuyosun, hakkında bilgi sahibi olmadığın ÅŸeyler hakkında çok fazla yorum yapma, çünkü batıyosun, umarım bigün gerçekleri görme ÅŸansın olur, ama inÅŸallah gerçeÄŸi anladığın gün çok geç kalmış olmazsın, biz bu ülkedeki herkesi çok seviyoruz..
Mart 21st, 2008 at 7:46 pm
Taraflarda karışıklık olmaması için açıklamak da fayda görüyorum. Çelik ismiyle yazılan 16. yorumdan önce bir tane daha yorum vardı. O yorumu yazan kişi yazar olarak adsfasdfa şeklinde karalama bir isim kullanarak küfürlerle dolu bir mesaj yazmıştı. Arkasından 10-15 dk. sonra aynı IP adresinden, bu sefer ismini düzeltip başka bir mesaj yazdı. Ben de birbirinden farklı kişiler gibi gözükmeye çalışan bu kişinin yorumlarını birleştirerek tek yorum halinde yayınladım.
Mart 21st, 2008 at 7:54 pm
52 yaşında bi bayanım bi şirkette çalışıyorum inanınki o çalıştığım şirkette cumhuriyete hakaret içeren sözler duyuyorum gerçekten çok üzülüyorum siz davanızı açmakta haklıydınız.Sizi kutluyorum ve öpüyorum cumhuriyete yakışır bir BAŞSAVCISINIZ.Elinizi öpmek çok isterdim inşallah onlarda oylarını düzgün kullanırlarda parti kapanır şeriyat gelmek üzere şu sözü söylüyorlar;erdoğan bize diyoki herkezi yıkıcam ve bunu söyleyenlerde partisinden olanlar siz müsterik olun ben askeride sürücem savcıyıda onun için bunu sana göndermeyi istedim.gülcan erdem kangal sivas doğumluyum köyüm çekinkaya ben istanbulda oturuyorum.inşalah sezerin atadıkları başarırda şunları göndeririz saygılarımla.
Mart 23rd, 2008 at 1:46 am
ya kardesim birakin artik bu ayaklari. resmi ideolojinin ögrettigi tarih ile atatürkün kurdugu cumhuriyet diye baslayan cümlelerden SIKILDIm artik. 1. Miralay Ibrahim Ethem(yeniceri köyü dogumlu osmaneli/bilecik) Ankara savasinda sehit (dedemin babasi) 2. Cerkez Mustafa ürdünde sehit (anneannemin dedesi) 3. Cerkez Mustafa oglu Cerkez Mustafa Canakkalede sehit (anneannemin babasi). Sehadetnameleri osmanlica yazilmis olarak elimde. dedemde anneannemde yetim olarak büytülmüs insanlar. simdi kimse kalkipta birisinin bu ülkeyi kurtardigi masalini anlatmasin alnini karislarim. bu ülkede Islamin emrettigi gibi yasasinlar diye ailelerinin namusuna zarar gelmesin diye sehit olan dedelerimin ve dedelerinizin kaniyla sulanmis bu topraklarda fransiz postallarindan dökülmüs nutfe ile meydana gelen zatlar ve yardakcilari ne kadar ugraslarda bu ülke parlayan yildiz olacaktir.
laiklik taninimini avrupaya göre yapanlar siz hayal aleminde yasiyorsunuz.
cünkü avrupada laiklik anlayisi din ile devlet islerini birbirinden ayrilmasi degil devlet islerinin dinin emrine verilmesidir.
ben su almanya da yasiyorum ve buradaki laiklik anlayisinin dine hizmet etmek oldugunu hemen anlatayim.
her hristiyan alman vatandasi kilisenin dogal üyesidir ve her hristiyan alman kiliseye vergi öder. vergi ödemek istemeyenler nüfus dairesine gidip dinsiz olduklarini veya baska dine mensup oldugunu belgeleyen yazi almak zorundadir. bütün cocuk yuvalari ve ilkögretim kurumlari kiliseye baglidir. tabiiki hastanelerde. cocuk yuvalari kisienin özel mülkünün icindedir yada yanindadir. o kilisenin papazi ayni zamanda bu kurumlarin yöneticisidir.
hastanelerde her odada hac ve her komodinde incil bulunur. ve müslüman memleketinde salyangoz satan bizim türk laiklerimiz gelsinde sacinin bir teli dahi gözükmeyen rahibe hemsirenin basindaki örtüye karissin SIKIYORSA. evet hizmetleri kapali bashemsireler takip eder ve yürütür. simdi soruyorum:
Hangi camiinin cocuk yuvasi var dedelerimin sehit düstügü türkiyemde?
Hangi camiinin ilkögretim okulu var müdürü imam olsun, dedelerimin sehit düstügü türkiyemde?
Hangi camiinin hastanesi var basörtülü hemsirelerin gönül rahatligi ile calisabildigi ve yine müdürü müftü yada imam olan, dedelerimin sehit düstügü türkiyemde?
Ve siz hala avrupa laik diyenler yaniliyorsunuz. ama keske avrupa kadar laik olabilsek.
sirf inandigim gibi yasayabilmek icin oy verdigim partinin kapatilmasi icin harekete gecen zavalli yalcinkaya…. sen tarihin en karanlik sayfasina en kara renk ile milletin huzurunda kara zindana bir daha adin dahi duyulmamak üzere hapsoldundun. ve cocuklarinida bu utancla yasamaya mahkum ettin.
Mart 23rd, 2008 at 7:40 am
Mart 26th, 2008 at 1:37 am
BAS SAVCININ AK PARTI KAPATMA DAVASININ NEDENLERI OLAN MADDENIN BIRI RAMAZANLARDA FAKIRLERE VERILEN YEMEK LAIKLİGE KARSI DENILMIS. YA SAVCI..HEM DE BAS SAVCI LUTFEN
BU CAHILCE MADDELER UZERINDE ACABA YORUM YAPAR MI SIZCE..
BAS SAVCININ BU KADAR BOS VAKTI VARMI..SIYASI KISILERIN ETKISINDE..KALMAZ..KALMAMALI.PARTILER KAPANIR..SIYASILER GIDER.. TARIHI KIMSE SILEMEZ..TORUNLAR BIR GUN DEDE NE YAPTIN DER.BASARILI SIYASETCILERI DINLIYELIM..SAYGILAR.
Mart 29th, 2008 at 3:56 pm
bende sivaslıyım istanbuldayım 52 yaşındaki yelize sesleniyorum yeliz hanım AKPARTİ hakkında doÄŸru düzgün cevaplar verin el öpme konusuna gelelim eÄŸer el öpmek istiyorsanız öpülecek bir el var oda akpartinin eli bunu bilin…
Mart 29th, 2008 at 4:22 pm
Bir türk vatandaşı olarak sizler gizliden kuyu kazan ve o kuyuya kendisi düşecek olan abdurrahman yalçın kayaya sesleniyorum, siz yargıtayı tamamen siyaselleştirip chp li oldunuz ama türk milleti sizin bu oyunuza gelmeyerek demokrasiyi,özgürlüğü ve vatan sevgisini ezdirmeyip daima türk milletin dediği olacağını bilin, artık bu işler eskisi gibi kolay olmayacaktır. bundan sonra milletin seçtiğni sizlere ezdirmeyeceğiz.çünkü 55 milyon kişi AKP NİN ARKASINDADIR.AKP yi şundan dolayı çok seviyorum özgürlük bir yapısı var.oy bile vermemiştim ama şuanda istanbuldan izmirden ankaradan kayseriden sivastan bursadan bütün akrabalarımla desteklemeye bütün gücümüzle varız.
Mart 29th, 2008 at 4:43 pm
ahmet korkmaz senin ismine biÅŸey demiyorum ama senin ÅŸahsına tükürüyüm,necdet sezer ile yalçın kaya seni ….. sen kime küfür ettiÄŸini biliyomusun.AKP ÖZGÜRLÜK İÇİN SAVAÅžIR sizler ve chpliler ÅŸerefsiz olmak için savaşır.EÄžER bidaha herhangi bir insana küfür edersen o küfürleri sana yediririm….
Mart 29th, 2008 at 5:00 pm
kadir cesur senin hiç şehidin varmı bu vatan için boş boş konuşuyosn mustafa kemal atatürkü herkes sever şunuda unutmaki bu vatanı korumakiçin kendilerini siper eden çanakkaledeki dedemin notlarını unutamıyorum bu vatan 3 şeyden dolayı şehit olmayı göze almışlardır..
1)Dinimizi yıkmak istiyenlere savaşılmıştır.
2)Namus için
3)Bayrak ve vatan içindir.
ama senin dinin yoksa ne ÅŸehit ne gazi pisi pisine gider bizim kadir cesur.
onun için dini olmayanın vatanıda olmaz dinimizi özgürce yaşamaktır. bunu bilirsen sewinirim .
Nisan 1st, 2008 at 4:21 pm
değerli çok dindar ve vatan sevgisiyle dolu insanlar!! akp o kadar özgürlükçü birpartiki vatan topraklarını tek tek yabancılara satıyor. satacak toprak kalmayınca kimi satacak bilmiyorum. dini biz rte den çok daha iyi biliyoruz. dinde haram günahtır dimi??? o zaman oğluna aldığı GEMİCİĞİN ve hesabındaki milyon dolarların hesabını versin, yada GÜL hakkında açılan kayıp 1 milyon doların davasını devam ettirsin ve yargılansın. ama o artık cumhurbaşkanı dimi haramdan muafff :)) ya artık uyanın lütfen. erdaoğan yada gül gibi birimi dininizi nasıl yaşayacağını öğretecek size. paralarınızı yiyorlar, dini kullanarak. bi düşünün biçoğunuz çalışan değilmi?? peki emekli olunca ne yapacaksınız. biraz gazete okuyun. bu insanlar bu kadar yasağa karşıysa iş bırakıyorsa keyiften değil herhalde.
AKP özgürlük istiyor doğru ama sadece kendi gibi düşünlere!!! rte karşıt düşüncelere bile hakaret etmeye bayılıyor ve siz bu adamı başa getirelim diyosunuz. türkiyenin çiftçisine ANANIDA AL GİT demiş adam benim başbakanım değil haram yiyen adamlarda benim yöneticimim olamaz. bu vatan bizim!!! bundanda vazgeçmeyiceğiz. lütfen yazdıklarımı okuduktan sonra yorum yazmadan önce sadece araştırın. bu adamlar çok mu dindar görürsünüz.
Nisan 1st, 2008 at 4:35 pm
bir de şunu düşünelim. anti demokratik cumhurbaşkanı demişken AMERİKANIN GÜLÜ ne kadar demokrat tartışalım..adam iki kelimeyi yanayana getiremiyen cahil ama dindar(!) bi adamı başa getiriyo. ONA %200 ZAM YAPIYOR BİRDE LOJMAN HEDİYE EDİYOR BİRDEEEE ZIRHLI ARAÇ VERİYOR..KEL BAŞA ŞİMŞİRLİ TARAK MİSALİ
bu arada gülün tarihe geçen en başarısız dış işleri bakanı olduğunu BİLİYORUMUSUNUZ?? :))
Nisan 2nd, 2008 at 12:10 am
pınar sen kime birÅŸeyler bilmiyor diyosun senin ahmet necdet sezer dediÄŸin adam anaokuluna giden çocuk gibi kağıdın yüzüne bakarak okumasını bilmiyor daha o zaman konuÅŸ tamammı pınar çeÅŸmem sizler konuÅŸmasını bilmiyorsunuz bideha konuÅŸtuÄŸunu duyarsam………………………
Nisan 2nd, 2008 at 12:37 am
pınarcığım şimdi dinle türkiyeyi satıyo dioyrsun bence satmıyor diyorum çünkü şuanda küresel sermaye yaparak yurtdışındaki iş adamlarını buraya getirerek iş imkanı açmak,büyütmek için çaba gösterdiğine inanıyorum. ben fransada da kaldım her ülkeden bir iş adamı fabrika açmış devlet onları çalıştırarak insanlara iş imkanı sağlamaya çaba göstermiştir. bunu yapmaya çalışmıştır. akp bende fazla sevmiyodum ama okul,yol,hastanede rahatlığı devlet yerlerinde çalışanların insanlara karşı adam gibi davranmalarını bu hükümet yapmıştır bunu inkar edebilirseniz edin.para yiyene gelelim eski hükümetlerdeki belli başlı insanlar hepsi birer banka açmış kendilerine bunuda bil sana önemli bişey dicem eski hükümet teröre karşı aman bizim zamanımızda saldırmayın diyerek onlara ekonomi yardımda bulunarak rahat etmeye çalışmışlardır. ne zaman düzgün dürüst bir hükümet gelince saldırmaya çalışmışlardır.işleri bozguna uğratmaya çalıştılar ama başarı olamadılar OLAMAYACAKLARDA BU VATANI BÖLMEK İSTEYENLERE KİMİN YARDIM ETTİĞİ BELLİ OLMUŞTUR.TÜRK MİLLETİ BUNU ÇÖZMÜŞTÜR. GÜVENİNİ AKP DEN YANA KULLANMIŞTIR.AYAKTA UYUYANDA SİZLERSİNİZ Bİ KALK ETRAFINA BAK DİNDAR OLARAK SUÇLUYOSUNUZ O KİŞİ AVRUPA BİRLİĞİ İÇİN ÇALIŞIYO ÇÜNKÜ ORDA ÖZGÜRLÜK VAR.O DİNDAR DEĞİLDİR SADECE DİNİNİ YAŞAR.
Nisan 2nd, 2008 at 1:51 pm
iyi hoş söylüyosun ejderde. o kadar toprağımız satıldı peki neden halk hala açlık sınırında??? milli geliri yüksek göstermek için artık deve hesabını bile katıyorlar
ayrıca onlar dinini yaşamıyor dini silah olarak kullanıyorlar bunubenden iyi siz biliyorsunuz. peki neden milletin hakkını yiyerek yada toprak satarak ceplerine para dolduruyolar??? bide uatnmadan üç çocuk yapın diyo o çocuklara kendisimi bakacak acaba??? bide madem vatanı laikliği savunuyo(bunu söylediği zaman çok gülüyorum ya acayip komik oluyor
) herkes çocuklarını AMERİKADA OKUTAMIYOR BİDE OÄžLU ASKERLİK YAPMADI HALA DİMİ??? ama vatanı en çok onlar seviyor. “onlar” diyorum çünkü, bizler ve onlar kavarımıda rte ye ait. iÅŸte budur ayrımcılık. devlet dairelerindekiler rahat onlara adam gibi davranıyorlar doÄŸru çünkü nerdeyse tamamı kendi adamları
geçenlerde okudunuzmu bilmiyorum ki sanmıyorumda akpli yakınlarının devletdairelerinde çalıştıkları ve hiç işe gitmedikleri halde para aldıkları ortaya çıktı. din partiyle olmaz. ibadet allah ve kul arasındadır. evindede yap camidede meclise girmek istersen dini kullanarak işte o zaman inancını sorgula derim. ama ben bunlada ilgilenmiyorum aslında. nasıl yaparsanız yapın.
başka bi konuda hükümet çok baskıcı ve diktatör. kendi gibi düşünmeyenleri hemen hedef gösteriyorlar. yargıtay dtpye kapatma davası açtığında tebrik etmişlerdi şimdi yargıtayı hedef gösteriyor bide YİNE ANAYASAYI DEĞİŞTİRİYOR.Madem o kadar şeffaf bi parti o zaman bıraksınlar süreç işlesin. ama onlarda biliyor laikliğe karşı oluşlarını çok fazla orta koyduklarını hemen değiştiriyorlar. iyice cıvıklaştırdılar anayasayı. recep ivedik yasası gibi oldu
bide millet akpye vatan için oyun vermedi kömür ve erzak için oy verdi.akpye oy kullananlara bakın. kaçı kültürlü araştırmacı sorgucu insanlar??? zaten böyle insanlar akpye oy vermiyor. akp ancak varoş siyaseti yapabilir. bide insanlara kömür ve yiyecek dağıtıyor ama yazıkki halkımız BUNLARI NEDEN BEN ALAMIYORUM diye düşünmüyor.
NOT: pınar çeşmen diye dalga geçmeye çalışmışsın benle. ama ben kelimelerle değil fikirle tartışırım. akp yanlısı olmanı bu tarzınla normal karşılıyorum. ama senden farklı düşünen insanlarda var. sende bana bildiklerini anlatırsan sevinirim. çünkü en doğru bilgi karşı düşünceyi öğrenince edinilirmiş. en azından ben buna inanıyorum. yoksa başka sitelere benim gibi düşünen insanlara yazardım. ama ben herkesimin düşüncesini öğrenmek istiyorum.dahada aydınlanmak için.
Nisan 2nd, 2008 at 3:56 pm
Dün dündür bugün bugün
Aynı mahkeme, aynı kadro. O gün yaptığı “demokrasinin zaferi” bugün yaptığı “hukuk darbesi”.. ErtuÄŸrul Özkök yazdı..
02.04.2008 13:35
YILMAZ Özdil, dünkü yazısında çok çarpıcı bir şey yapmış.Dört kişinin Anayasa Mahkemesi hakkındaki sözlerini alt alta yazmış.
Bu kişiler, Tayyip Erdoğan, Bülent Arınç, Zafer Üskül ve Cemil Çiçek.
Biri ülkenin başbakanı.
Öteki Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin eski başkanı.
Öteki yapacağımız “güya” sivil anayasanın mimarlarından biri.
Sonuncusu da ülkenin eski Adalet bakanı.
Hepsi de Anayasa Mahkemesi’nin bir kararını öve öve bitirmiyorlar.
Biri, “Evrensel hukuk standartlarında bir karar” ifadesi kullanıyor.
Öteki mahkemenin demokrasiye yaptığı katkıyı göklere çıkarıyor.
Özdil bütün hınzırlığı ile bu sözleri alt alta yazmış ama sürprizi son cümleye bırakmış.
Bu dört siyasetçi bu sözleri ne zaman söylemişler?
19 Temmuz 2001 günü.
O gün Anayasa Mahkemesi ne yapmış?
Tayyip Erdoğan’ın üzerindeki siyaset yasağını kaldırmış.
Yani?
Yani, onu başbakanlığa götüren yolu açmış.
Peki bu kararı alan insanlar kim?
Dün Hürriyet’in ve başka gazetelerin birinci sayfasında fotoğraflarını gördüğünüz Anayasa Mahkemesi’nin üyeleri.
Neredeyse aynı kadro.
Aynı mahkeme, aynı insanlar o gün “demokrat”, “hukuk devletinin güvencesi”.
Bugün ise “milli iradeye ters”, “gayri hukuki”.
O gün yaptığı “demokrasinin zaferi”.
Bugün yaptığı “hukuk darbesi”…
* * *
Başbakan ve onu destekleyenler, öfkelerini, kinlerini, garazlarını şöyle üç beş dakika bir yana bırakıp, şu soruyu sorsalar kime ne zararı olabilir?
“Bana siyaset yolunu açan bu insanlar, ÅŸimdi durup dururken bana kötülük yaparlar mı?”
O gün de önlerinde bir dava vardı, bugün de…
Öyleyse bu hiddet niye?
Demek ki onlar mahkemeden “aleyhlerine karar çıkacağına” eminler.
Benim ne öyle bir bilgim var ne de eminim.
Çünkü o mahkeme geçmişte, meseleye ne kadar tarafsız baktığını ispatlamış insanlardan oluşan bir heyettir
İşinize geldiÄŸi zaman “demokrat” diye öveceksiniz, gelmediÄŸi zaman “darbeci” diye yerden yere vuracaksınız.
Yani bu ülkede en yüksek yargı organının vereceÄŸi kararın “demokratik” ve “hukuki” olup olmadığına onlar karar verecek.
Hayretle izliyorum.
Cüret artık şirret raddesine getiriliyor.
Sanki ülkede demokrasi için karar veren bir “tek seçiciler” kurulu var.
Standartları onlar belirliyor. Onlar gibi düşünmeyen herkes “darbeci”.
Onların istemediÄŸi davayı görüşen her mahkeme “darbeye hizmet ediyor”.
Onların istediÄŸi iddianameyi yazan savcılar “demokrasi ve hukuk kahramanı”, istemediklerini yazanlar “hukuk darbecisi”.
Ve kendilerinde bu imtiyazı gören insanlar, baÅŸkalarını “laik seçkinci” olmakla suçluyorlar, asıl kendilerinin inÅŸa etmeye baÅŸladıkları “tek seçiciler elitizmi”ni bize demokrasi diye yutturmaya kalkıyorlar.
* * *
Galiba sivil anayasa yapmaya önce bazı temel sorularla başlamalıyız.
Dünyanın hangi gerçek demokrasisinde, bir iktidar, medyanın üçte ikisi kesin biat emriyle yanındayken, geriye kalanına bu kadar tahammülsüz olabilir? Medyanın geri kalanını ortadan kaldırmaya tam teşebbüste bulunabilir?
Dünyanın hangi gerçek demokrasisinde, bir iktidar partisi karısı boynuna haç takmayan, başını türbanla örtmeyen erkekler bakan olamaz, müsteşar olamaz, yüksek bürokrat olamaz diyen bir liyakat rejimi oluşturmaya tam teşebbüste bulunabilir?
Dünyanın hangi gerçek demokrasisinde, siyasi iktidar, “Benden yana iÅŸadamları”, “Bana karşı iÅŸadamları”; “Benden yana medya”, “Bana karşı medya”; “Biz” ve “Onlar” ayırımı yapar?
Dünyanın hangi gerçek demokrasisinde bir siyasi iktidar “Benim arkamda yüzde 46.5 var, istediÄŸim her ÅŸeyi yapabilirim” mantığını, tek milli irade ölçüsü olarak sunmaya kalkabilir?
Dünyanın hangi demokrasisinde siyasi iktidar, Anayasa Mahkemesi, lehine karar verdiÄŸi zaman onu “demokrasi ÅŸampiyonu” ilan edip, kendini yargılamaya kalktığında, onun varlığını ortadan kaldırma giriÅŸiminde bulunabilir?
Bugün Erdoğan’a destek veren Avrupa ülkelerinin hangisinde demokrasi, böyle keyfi bir iktidar anlayışına izin verir?
Gerçek bir demokrasi toplumunu önce bu hoşgörü ve birlikte yaşama kültürünü benimseyerek, çoğulculuğu içimize sindirerek, keyfiyete son vererek kurabiliriz.
Bir de şu: Kendileri için adalet isteyenler, başkalarına adil davranmalıdırlar.
* * *
Başbakan’ın dün grupta yaptığı konuşmaya hákim olan sükunete herkesin ihtiyacı var.
Eğer bu sükuneti sürdürebilirsek, demokrasinin, anayasal rejimin temel meselelerini rahatlıkla konuşabilir, sağlam bir toplumsal uzlaşmanın en geniş tabanını yaratabiliriz.
O zaman böyle parti kapatma davaları ebediyen önümüze gelmez.
Karşılıklı saygı, tahammül, demokrasi, adalet ve laiklik temeli üzerinde güçlü bir Türkiye’yi inşa ederiz.
ERTUĞRUL ÖZKÖK-HÜRRİYET
Nisan 2nd, 2008 at 11:11 pm
Begeni ile okudugum bir konuydu teşekkürler.
Nisan 3rd, 2008 at 6:19 am
halkın 2 seçimdir büyük bir oy çoÄŸunluÄŸu ile iktidara getirdiÄŸi bir partiyi gerçekten komik nedenlerle kapatma yetkisi verilmiÅŸ bu komik kiÅŸiler bir gün inanmadıkları halkdan af dileyeceklerdir …. dünyanın hiçbir yerinde 40 milyon kiÅŸinin iktidara getirdiÄŸi partiyi 11 kiÅŸi kapatamamaktadır bu kadar bozuk bir sisteme sahip ülkede kendine atatürk kalkanını alan kiÅŸiler kendi egolarını tatmin etmektedir ….. laikliÄŸin manası devlet iÅŸlerinde dinin yer almamısıdır başörtüsünün deÄŸil … din devlet nizamına yürütülürse laiklik biter başörtülü kızlar üniversitelere girdiÄŸi zaman deÄŸil …. yazacak söyleyecek o kadar çok ÅŸey varki ama ülkemizde eÄŸer müslümansan suçlusun felsefesi hakim olduÄŸu için öz yurdumuzda garibiz….. yaradanım umarım bu kötülükleri ülkemize layık gören bu örümcek kafalıların hesabını görecektir ….. iddianame de atatürke rahmetli demiÅŸ bir kiÅŸi hakkında siyaset yasağı konuyor … bu kadar komik bir kararı nasıl bir zeka alabiliyor cidden anlaşılır gibi deÄŸil .. keÅŸke herkes öldüğünde arkasından rahmetli diyecek birileri çıksa ….. bütün bu örümcek kafalılara raÄŸmen ne mutlu Türküm diyene …..
Nisan 3rd, 2008 at 2:33 pm
Sevgili Pınar nihayet benim gibi düşünen bir İnsan buldum..maalesef bu ülkeye ne oldu..bende çözebilmiÅŸ deÄŸilim.en çok üzüldüğüm nokta insanların bir kÖmüre satın alınabilmesi bu kadarmı fakirlik sınırındayız.bu kadar acizmi olduk..insanlar nedeN göremiyor..TÜRKİYE ELDEN GİDİYOR..ALOOO..UYANIN..ülkemiz amerikadan yönetiliyor babamızın hayrına bize kredi vermiyorlar..bizi nerden ele geçirebilecekler en zayıf noktamızı bulmaya çalışıyorlar..senelerdir hep içten çökertmeye çalıştılar ..saÄŸ sol kavgası..alevi sunni çatışması kürt türk sorunu, baktılar olmadı ÅŸimdide türban laiklik kavgası,,BİLİYORMUSUNUZ BU AKPNİN ZEMİNİ 30 SENEDEDİR HAZIRLANIYOR..kimlerle el sıkıştığına bakın geçmiÅŸi bir araÅŸtırın…size son bir sözüm var arif olan anlar..BÜTÜN BU ÅžERAİTTEN DAHA ELİM VE DAHA VAHİM OLAAAN MEMLEKETİN DAHİLİNDE İKTİDARA SAHİP OLANLAR GAFLET VE DELALET VE HATTA HIYANET İÇİNDE BULUNABİLİRLER..HATTAAA BU İKTİDAR SAHİPLERİ ÅžAHSİ MENFAATLERİNİ MÜSTEVLİLERİN SİYASİ EMELLERİYLE TEVHİT EDEBİLİRLER..ACABA ATATÜRK KAHİNMİYDİ..LÜTFEN DÜŞÜNÜN
Nisan 3rd, 2008 at 3:09 pm
sevgili pınar düşüncelerini güzelce anlatman ve benim düşüncelerimi sizlerle paylaÅŸmam özgürcedir. ÅŸunu demek isterim özgürlügü cok seviyorum dünyanın hanki ülkesi özgürlüğü daha iyi yaşıyorsa oraya giderim. cünkü renkler ve zevkler tartışılmaz diye bir laf vardır. insanlar nasıl yaÅŸamak isterse öyle yaÅŸamalı üniversitede özgürce okumasıdır. avrupada bazı ülkeler özgürlüğü savunur ama türkiyede özgürce yaÅŸamayı istemezler hep bizim söylediÄŸimiz olacak derler bunlar chp nin sinsi tuzklarıdır.chp nin ne…. olduÄŸunu türk milleti öğrenmiÅŸtir. chp den türkiyeyeye fayda yoktur. cünki herÅŸeyleri fıransa masonları tarafından yönetilir. mason baÅŸ örtüsü olmayacak dedi iÅŸler karışdı. keÅŸke isvicre dergilerini okuya bilsen o dergiler herÅŸeyi anlatır.artık yargı, anayasa ve bütün yetki yerleri siyasalleÅŸmiÅŸtir. her ÅŸey baÅŸ örtüsünden cıktı dimi türkiye iran oluyor diye korkuyorlar bunlarda masonlrdır. türkiye iran olmaz bizim milletimizin yaÅŸama tarzı baÅŸkaDIR. BENİM HANIM İSVİCREDE DOKTORDUR. İSTER KAPATSIN İSTERSE ACSIN ÅžUANDA AÇIK.KAPANMAYIDA DÜŞÜNÜYOR BÖYLE YAÅžAMAKTIR. KÖMÜR DİYORSUNUZ HANKİ PARTİ GİDİP FAKİRE BİR TAS CORBA VERMİŞ ÅžEFKATİNİ GÖSTERMİŞTİR. CHP BİR FAKİRE GÖZ UCU İLE BAKMAZ BUNLARI BİLİN PANARCIÄžIM AKP YE OY VERENLERİ KAÇI KÜLTÜRLÜ DİYOSUN BEN SANA ARZ EDEYİM MESALA: DOKTORLAR, ÖĞRETMENLER, BAZI BİLİMCİLER AKP DEN KNLANMIÅžTIR. OYLARINI FAKİRLE BİR TUTMAYAN TAHTA KAFALILAR VARDIR. BENİM PARAM VAR DİYEREK KİMSEYİ KÜCÜMSEYEMEM AKP ZENGİNEDE FAKİREDE EŞİT DAVRANIR. CHP BUNU YAPAMAZ. BENİM BİLDİĞİM İŞADAMLARI AKPDEN KULLNMIÅžTIR. FAKİRİDE ZENGİNİDE KÜLTÜR KÜLTÜRSÜZÜDE BU VATANIN EVLADIDIR. O KÜCÜK GÖRDÜĞÜNÜZ İNSALLAR BU VATAN İÇİN CANAKKALEDE VE ÅžUANDA ÅžEHİT OLUYORLAR.AKP OY ALAMADIÄžI İZMİR ANTALYADADA CHP İLE AYNIDIR.BU OLAYDAN SONRA DAHADA GÜÇLENMİŞTİR. SAYGILARIMLA
Nisan 3rd, 2008 at 5:50 pm
KADİR CESUR SANA SÖYLÜYORUM BİZLER SAĞDUYU İLE DAVRANIYORUZ. BİZLER BİR AYAĞA KALKARSAK TÜMÜNÜZÜ YA AYA YADA TAHTALI KÖYE GÖNDERİRİZ SABRIMIZI TAŞIRMAYIN ANLADINMI GÜLÜM?
Nisan 3rd, 2008 at 5:56 pm
celik sen varya tam elime gececek adamsın senin o beynini örümceklere yedirecem
Nisan 3rd, 2008 at 6:01 pm
gökhan sizler korkaksınız türkiyede bir savaş olsa saklanacak yer ararsınız bu kuş beyninizlemi kurtaracaksın bu vatani. hainlerle farkınız yok
Nisan 4th, 2008 at 6:52 am
hala olayı akp baÄŸlamında tartışan zavallıcıklar var …. bu ülkenin sistemi yalnış … bunu danteli cümleler kuran aydın karanlıklar biliyor ama iÅŸlerine gelmediÄŸi için dile getirmiyorlar …. parlemento sistemlerinde yasama yürütme ve yargı erkleri birbirinden baÄŸamsızdır ve kesinlikle güç olarak birbirinden daha güçlü deÄŸilidir … siz oy verenlerin zoruna gitmiyor mu ?? siz bir partiyi yüzzde 20 lerle ( chp için yazıyorum nede olsa ülkenin en demokratik partisi) iktidara getiriyorsunuz ve chp bir ÅŸekilde bu 11 tane savcının iÅŸine gelmeyen birÅŸey yapıyor ve bu adamlar chp yi kapatıyor ??? bu sizce normal mi ?? ülkenin anayasası baÅŸtan sona saçma sapanlıklarla dolu hala siz özgürlük demokratiklik laiklikten bahsediyorunuz …. kimsenin laikliÄŸe birÅŸey yaptığı yok … sadece bu kavramdan beselenen yarasalar var kendilerine zararı dokunabilecek bir olayı hissettikleri anda laiklik elden gidiyor yalanına sarılıp ekonomiyi istikrarı güzzellikleri ne varsa bir çırpıda yıkıp tekrar kan emmeye baÅŸlıyorlar ….kim ne derse desin atatürkün zamanında söylediÄŸi ve çok inandığı için anayasanın temeli yaptığı millet iradesini kimsenin takdığı yok …hakimiyet kayıtsız ÅŸartsız bu 11 tane zavallı savcıda chp de va ordudadır … millettin ne istediÄŸi kimi istediÄŸi önemli deÄŸildir …. atatürk yaÅŸasaydı bugün ilk önce bu istikrar ortamında ülkeyi karanlığa terketmeyi tercih eden bu savcıyı cezalandırırdı ….bu nasıl bir gözü dönmüşlüktür … yazıktır günahtır …. sen belki sana müthiÅŸ imkanlar saÄŸlayan halkın ahını almayacaksın ama senin ailen çocuÄŸun ne olucak .. sen kazandığın paranın helal olmadığının farkında deÄŸilmisin … çocuklarına haram yedirmek hiçmi vicdanına dokunmuyor ?? hem bu milletin parasını yiyeceksin hemde millettin isteklerini hiçe sayacaksın ….
yaradanımdan bul inÅŸallah …. can verirken yarabbi ben piÅŸmanım diyeme inÅŸallah …. para pul makam için yaptıkların sana inÅŸallah öyle bir vicdan aazabı verirki ömür boyu bu dertten kurtulmak için kapı kapı gezersin inÅŸallah …. müslümanlara yaptığınız bu zulümler için yaradanım dermansız dert veririr umarım … bu nasıl bir kin anlaşılır gibi deÄŸil … kimse sana görevini yapma demiyor … yap ama görevini yap …millet iradesi ile iktidara gelmiÅŸ kiÅŸileri suçlama …. bende hukuk okudum ama senin geldiÄŸin yere gelemiyorum …çünkü arkamda ahmet necdet sezer yok ….yazdığın iddianameyi okuyupda gülmeyen kimse yoktur sanıyorum …. zavallı adamcağız çoÄŸunluÄŸu hristiyan olan avrupa ülkelerinde baÅŸaörtülü kamu çalışanları var müslüman olan ülkede yok demiÅŸ bunu iddianameye eklemiÅŸ .. bu nasıl bir hezeyandır anlaşılır gibi deÄŸil… suçmu doÄŸruları söylemek … kuran kursuna giden çocuklardan zarar gelmez demiÅŸ gelse ben baÅŸbakan deÄŸil vatan haini olurdum demiÅŸ bunu iddianameye almış …. bu nasıl bir kendini kaybetmiÅŸliktir
sana son olarak seni ve herÅŸeyi yaratan rabbimden bul diyorum ….
Nisan 4th, 2008 at 10:49 am
Yılmaz ÖZDİL
Türk’iye…
SPOR Bakanımız, “Milli takımda Türk olmayan Mehmet olmasın” demiÅŸti, Aurelio’yu kastederek…
Ben de, “Hükümette niye İngiliz vatandaşı Mehmet var o zaman?” diye sormuÅŸtum, naçizane.
*
Çok küfür yedik.
*
Vatandaş Mehmet’in sadece milli takımda değil, göğsünde ay yıldız bulunan Fenerbahçe formasıyla da nasıl ter döktüğünü vicdanı olan herkes gördüğüne göre, devam etmekte fayda var!
*
Ramazan Åžahin.
Milli güreşçimiz.
Üç gün önce Avrupa Şampiyonu oldu.
İlk kim kutladı?
Spor Bakanımız.
*
Kimdir Ramazan Åžahin?
*
Aslında Rus vatandaşı.
Orijinal adı, Ramazan İrbayhanov.
İki sene önce Türk vatandaşı yapıldı.
O dönemki Spor Bakanı Mehmet Ali Şahin olduğu için, Şahin soyadı verildi.
*
Yani, bugün getirilseydi…
Ramazan Başesgioğlu olacaktı!
*
Åžampiyonumuz Ramazan’la sıcağı sıcağına ilk röportajı DoÄŸan Haber Ajansı yaptı… Nasıl yaptı? Rusça yaptı… Niye birader? Çünkü Ramazan, Türkçe bilmiyor.
*
Peki, Aurelio biliyor mu Türkçe?
Biliyor.
Gökçek Wederson?
Biliyor.
Kim bilmiyor?
Kazım Kazım bilmiyor…
O da milli.
Ana Türk, anadili İngilizce!
*
Özetle…
AKP’nin kapatılma davasıyla birlikte gündeme gelen “Anayasa” diye bir ÅŸey var. Okumanızı tavsiye ederim.
Madde 66.
“Kan bağı ile baÄŸlı olan” yazmıyor!
“VatandaÅŸlık bağı ile baÄŸlı olan herkes Türk’tür” yazıyor.
*
Bir kez daha teÅŸekkürler Mehmet…
Ne mutlu Türk’üm diyene.
Nisan 4th, 2008 at 7:20 pm
pınar sen ne diyorsun ???? nerde yaşıyorsun sen ??? ben saydığın isimlerin türk olmadığını biliyorum … ayrıca yalan söyleme burda … bilip bilmeden konuÅŸma … ne aurelio nede wederson türkçe bilmiyor …. yarın brezilya milli takımı bu ÅŸahıslara gel bizim için oyna deyince koÅŸa koÅŸa gidecekler bunu bilmiyorsun ….. kapatma davasını nasıl oluyorda fenerbahçeye baÄŸlayabiliyorsun cidden seni kutlamak lazım … bugün kapanan parti akp yarın chp olabilir … yani ucu sana ve çıkarlarına da dokunabilir … neden sistem yalnış demiyorsun ???ama olmaz ÅŸuan çıkarlarınız var … sırası gelince bunuda en kaba ÅŸekilde yaparsınız … en çığırtkan sizsiniz.. sizin gibileri çok iyi bilirim ben …. karanlıkta avlanıp kan emersiniz siz ….. düşün artık bu halkın sırtından … yeterince sömürdünüz …ama bu sefer sizin istediÄŸiniz olmayacak halkı ezemeyeceksiniz …..
aysu kayacı chp nin manasını bilmez … emek nedir bilmez .. vücudunu satarak para kazanır ama emeÄŸi ile helal para kazanan çobanın oyunu beÄŸenmez … nerde kaldı sizin demokrasi anlayışınız … demokraside ve dolayısı ile cumhuriyette oy kavramı vardır … çobanın aristokratın oyu deÄŸil sadece oy …..hiçkimsenin oyu kimseden üstün deÄŸildir … ama bu hem aptal hem sarışın insancık kendi oyunun üstün olduÄŸunu düşünüyor … bunuda sırf medyada birileri sen konuÅŸabilirsin dediÄŸi için yapıyor…..chp nin iktidara gelmesi için çok basit bir yol var sizin oylarınızı 3 le çarpalım ama o da yetmez belki… en iyisi akp ye oy verenler bu ülkeden defolup gitsin … aÄŸzından salyalar akıttığını hissedebiliyorum pınar hanım … ama olmayacak baÅŸaramayacaksınız …. her zaman çığırtkan kesim oldunuz bundan sonra susmayı öğreneceksiniz …. anayasayı allah rızası için kaç kez okudun ..okuduÄŸun belli vatandaÅŸlık bağı ile baÄŸlı olmaktan bahsediyorsun çünkü … yada birilerinden bu kadarınımı duydun ??.. eÄŸer okuduysan cumhurbaÅŸkanı nasıl yargılanır bunu izah edermisin ??…. cumhurbaÅŸkanı vatana ihanet dışında yargılanamaz bunu biliyormusun ??? anayasa mahkemesi zamanında kenan evrene manevi tazminat davası açmak isteyen aziz nesin e karşı cumhurbaÅŸkanına dava açılamaz ictihadını koymuÅŸ ama ÅŸimdi kendi ile çeliÅŸiyor …..çünkü ÅŸuan çıkarlar söz konusu …
ne olur senle beraber başörtülü insanlarda ülkesi için çalışsa ?? ama olmaz o zaman onların sizden daha zeki olabileceÄŸi gibi tehlike ortaya çıkar ve sizin önünüz kesilir …..
yeterince insanları sömürüp korkuttunuz …. artık bu insanlar korkmaz…..
oy kullanmak zorunludur … ama sizin seçtiÄŸiniz partiyi kapatırız haa deniyor … o zaman ne yapacak bu insanlar chp yi mi destekleyecekler ??? öyle yapalım zamanında inönünün yaptığı gibi sandık başına asker dikelim ve chp ye oy vermeyenleri fiÅŸleyelim böylece chp baÅŸa gelebilir …….ama yine bu sizin kan emme hevesinizi bitirmez .. bu insanlara zulmetmek için yine bir yol bulursunuz …..
zihniyet olarak hepiniz yaradanımdan bulun inÅŸallah …..
Nisan 4th, 2008 at 11:31 pm
ejder ne kadar kızmışsın sen hatta o kadar ki bu yazı BANA DEĞİL YILMAZ ÖZDİLE AİT OLDUĞUNU FARKEDEMEMİŞSİN
ben sadece paylaşmak istedim. ayrıca yazıyı oku ne demek istersin anlarsın. yazıda diyoki türk vatandaşı olmuş sporculara karşısınızda ,neden yabancı devlet (isviçreyi örnek veriyor) vatandaşı olan milletvekillerine karşı değilsiniz demek istiyor. ve buna karşı olan aynı spor bakanı neden milli güreşçimizi başarısının ardından ilk tebrik eden kişi oluyor?? diye soruyor.ÇÜNKÜ MİLLİ GÜREŞÇİMİZDE TÜRK VATANDAŞI OLMUŞ BİR YABANCI. yani TUTARSIZLIK söz konusu bunu vurguluyor. söylediğin herşeye cevabım var elbet. ama lütfen önce yazıyı tekrar oku. ben sonuçta Yılmaz ÖZDİL in yalancısıyım
not: Yılmaz Özdil hürriyet gazetesi yazarıdır.
Nisan 5th, 2008 at 12:48 pm
pardon ya bende gülmekten kimin yorum yazdığına bakmamışım.
yalçınkaya yazmış. ejder kusura bakma kardeş sen yazdın sanmıştım
yalçınkaya okur artık köşe yazısını
hatta bi tane daha yollayayım Yılmaz Özdil den. bak buda güzel
5 Nisan 2008
Yılmaz ÖZDİL
yozdil@hurriyet.com.tr
Oli Ren
Bağırıp duruyor…
“Olamaz!”
“Kapatılamaz!”
Zannedersin, adam AB komiseri değil, AKP Üsküdar İlçe Başkanı.
*
Peki hiç merak ettiniz mi, Allah’ın Finlandiyalısı niye bağırıyor bu kadar?
Anlatayım…
*
Cumhuriyet ne gün ilan edildi?
29 Ekim.
Atatürk, Cumhurbaşkanı oldu.
Necmettin Erbakan doÄŸdu.
Abdullah Gül doğdu.
Hep 29 Ekim.
Tarihimiz böyle enteresan kesiÅŸmelerle dolu… Mesela, Tayyip ErdoÄŸan’ın doÄŸum günü de, cumhuriyetin doÄŸum günü… Ama bizimkinin deÄŸil… 26 Åžubat, Fransa’da İkinci Cumhuriyet’in ilan edildiÄŸi gün.
Laiklik ilkesinin Anayasa’ya girdiği günle, türbanın Anayasa’ya girdiği gün de, aynı.
6 Åžubat.
Eski köye yeni icat çıkaran ampulcülerin, Çankaya referandumu hangi gün yapıldı?
21 Ekim.
Edison’un ampulü icat ettiği gün?
O da 21 Ekim.
*
Diyeceksiniz ki, “hani Oli Ren?”
Geliyoruz, az sabır…
*
Sezer’in Cumhurbaşkanlığı’na aday gösterildiği gün hangisi? 24 Nisan.
Gül’ün Cumhurbaşkanlığı’na aday gösterildiği gün hangisi? Gene 24 Nisan.
Nedir 24 Nisan?
Rumi takvimle, kurmay baÅŸkanı Mustafa Kemal olan Hareket Ordusu’nun ÅŸeriatçı 31 Mart ayaklanmasını bastırdığı gün…
31 Mart nedir?
Anayasa Mahkemesi’nin AKP kapatma davasını kabul ettiği gün!
BaÅŸka?
Zurnanın zırt dediÄŸi yer…
Oli Ren’in doğum günü ne?
31 Mart!
*
Onu da kapatacaklar sanmıştır…
Telaşı ondan!
*
Sen bütün siyasi kariyerini, Abdullah Gül’ün bir zamanlar dediÄŸi gibi, “Türkiye’yi bahçedeki köpek kulübesine baÄŸlamaya” adayacaksın… Tam doÄŸum günü pastasını keserken, Cumhuriyet Hukuku, senin takım arkadaşın Tayyip ErdoÄŸan’ın partisini kapatmaya kalkacak… Böyle hediye olur mu kardeÅŸim?
Bağırmakta haklı.
*
Özetle…
Uzattım, yordum sizi.
Ama adı üstünde, Oli “Ren!”
Geyik yapıyoruz işte.
Nisan 5th, 2008 at 7:40 pm
pınarmısın yoksa kuru çeÅŸmemi bilmem ama konuyu deÄŸiÅŸtirmek konusunda bayaa tecribelisin …. benim için o dediÄŸin ÅŸahısda sende aynısınız ….. ikinizde bu ülkenin sırtında bir çeÅŸit kenesiniz …. benim yazdıklarımı bir daha oku … ben tayyip erdoÄŸana yapılan hakıslığın yanında sistemin bozukluÄŸundan da bahsettim ama sen o zatı muhteremin yazılarını oku …. baÅŸka kimse önemli deÄŸil …….bak arkadaşım sistem yalnı o ne demiÅŸ bu ne demiÅŸ geç bunu …
dünyada anayasa mahkemesinin bir örneÄŸi daha yok …. milyonların tercihini bir kaç tane az akıllı deÄŸiÅŸtiremez ……ve kapatılması gereken akp deÄŸil anayasa mahkemesidir … bu arada akp konusunda ki hassasiyeti neden hiç kimse dtp konusunda göstermiyor buda enteresan .. adamlar basbaya abdullah öcalanın televizyondaki kuklalalrı ….
Nisan 6th, 2008 at 3:33 am
Necip Fazıl Kısakürek’in 1965 yılında İNÖNÜ için kaleme aldığı ÅŸu dörtlük günümüzde Abdurrahman Yalçınkaya ve onun zihniyetindekilere bir kapak olacak ÅŸekildedir. Bu dörtlük, laikliÄŸi kendilerine oyuncak edip diledikleri gibi kullanan kukla oynatıcılarına ithafen yazılmış ve Laiklik gerçek tanımına uygun olarak yorumlanmaya baÅŸlanan kadar da evrenselliÄŸini kaybetmeyecektir. Kendine Laik deyipte laik olmayan tam aksine kendilerini poh pohlayan abilerine (!?!?) LAYIK olmaya çalışan vatan hainlerine -ki Abdurrahman Yalçınkaya zihniyetindeki herkes bu çerçevede deÄŸerlendirilmeli- ithafen…….
Dininde 163 yara açan ulus’un,
Günde 163 kez Cehennemde ulusun!
O’na deyin: Nemrutlar, su dökemez eline,
Küfür tarihinde sen, eriÅŸilmez ulu’sun!
Nisan 7th, 2008 at 6:36 pm
yalçınkaya seni kime benzetiyorum biliyormusun hani bir kitap vardı ismi “bekçi murtaza” tam senlik.GÖZÜMÜ KAPARIM VAZİFEMİ YAPARIM durumu seninkisi. çok ama çok yanlış ÅŸeyler yazıyosun.hemen açıklayayım.
1) kendince zekanın el verdiÄŸince benimle dalga geçmeye çalışmışsın. ama sizin partinin genel havası bu zaten. sizin anlayacağınız dille söyleyeyim “ananı da al git”
2) siz ikiniz dediğin kişi ejderse eğer üzgünüm ama o senin düşüncelerine çok daha yakın biri :):):) ama düşüncelerini senden daha doğru ifade ediyr. yine OKUMADAN VE ANLAMADAN laf ola beri gele cevap yazdığın için onuda kene olarak nitelendirmişsin.önce kim ne yazmış oku sonra yorum yap.
3)KONUYU DEĞİŞTİRMEDİM. yılmaz özdilin yazdığı yazıyı başta
Nisan 7th, 2008 at 6:40 pm
3)KONUYU DEĞİŞTİRMEDİM. yılmaz özdilin yazısını başta YILMAZ ÖZDİL yazmasına rağmen benim yazdığımı sanıp yine boş atıp dolu tutmaya çalışmışsın
onu düzelttim. ve lütfennnnn ama lütfennnn cahillikten vazgeç. sana zarar gelmez emin ol faydası dokunur. ayıpda değil.
not: lütfen fikirlerini saçma sapan sözlere deÄŸil adam akıllı fikirlerle tartışacak kiÅŸiler bana cevap versin. bir de “YORUM YAZMADAN KURALLARI OKUYUN” bölümü bir daha oku tabi sonuna kadar okuyabilirsen
Nisan 8th, 2008 at 9:57 am
mümtaz şiir için teşekkürler. necip fazılın bir çok şiirini ezbere bilirim. ama bi konuda sanırım hiç anlaşamıyacaz. laiklikle asıl oynayan şimdiki hükümettir. sizde biliyorsunuz. hatta onların laik düzeni yıkmak istediklerinide biliyorsunz. zaten hükümette bunu reddetmiyor. tabi dava açıldıktan sonra azcık yön değiştirmiş gibi gösteriyorlar o ayrı.
laiklik kısmını sadece geçiÅŸtiriyorlar. kendini “istanbul imamı” diye tabir eden birinden bahsediyoruz. neyse madem ÅŸiirlerden açıldı bende Nazım Hikmet Run dan bir dörtlük yazayım. ÅŸiirin adı “ELLERİNİZE VE YALANA DAİR”. uzun bir ÅŸiir ama ben çok az bir kısmını yazacam. çok merak eden bulur ÅŸiiri zaten
”
…
Bu dünya öküzün boynuzunda değil,
bu dünya ellerinizin üstünde duruyor.
Ve insanlar,
ah, benim insanlarım,
yalanla besliyorlar sizi, halbuki açsınız,
etle, ekmekle beslenmeğe muhtaçsınız.
Ve beyaz bir sofrada bir kere bile yemek yemeden
doyasıya,
göçüp gidersiniz bu her dalı yemiş dolu dünyadan.
İnsanlar, ah, benim insanlarım,
hele Asyadakiler, Afrikadakiler,
Yakın Doğu, Orta Doğu, Pasifik Adaları
ve benim memleketlilerim,
yani bütün insanların yüzde yetmişinden çoğu,
elleriniz gibi ihtiyar ve dalgınsınız,
elleriniz gibi meraklı, hayran ve gençsiniz.
İnsanlarım, ah, benim insanlarım,
Avrupalım, Amerikalım benim,
uyanık, atak ve unutkansın ellerin gibi,
ellerin gibi tez kandırılır,
kolay atlatılırsın… ”
NAZIM HİKMET
Nisan 8th, 2008 at 10:40 am
bu yazı Ahmet Necdet Sezer e laf söyleyenler için cevap olsun. kendi eski partisinden 1 milyon dolar yemeye ve sonrada cumhurbaşkanı olunca haramdan muaf olmaya benzemez bu . umarım bu bilgiler azıcık örnek olur. şimdi siz buna da kulp bulursunuz. islama aykırı, allah yolunda yanlış, beyaz giyininlere yakışmaz gibi
Sezer, 2007 yılı başına kadar verilen ödeneklerin hiçbirini tam olarak kullanmadı. 2007’ye kadar olan 7 yıllık bütçeden 40 milyon YTL tasarruf edip, bu parayı Maliye Bakanlığı’na iade eden Sezer, 2007 bütçesinin ilk 8 ayında da yine “tasarruflu� davrandı. Köşk kaynakları, bu yılki bütçede yapılan tasarruf rakamları da eklendiğinde, Sezer’in görev süresi boyunca iade ettiği miktarın 46 milyon YTL’ye ulaşması bekleniyor. Bunun yıllık ortalaması yaklaşık 6 milyon YTL’ye ulaşıyor. Köşk’ün son üç yıllık ortalama bütçe ödeneği yaklaşık 30 milyon YTL düzeyinde gerçekleşti. Dolayısıyla Sezer, hemen her yıl kendisine verilen bütçenin beşte birini iade etmiş oldu.
Demirel döneminde Köşk’te görevli personel sayısı 1200 idi. Sezer, kimisini başka görev yerlerine gönderdi, emekli olan personelin yerine de, zorunlu olmadıkça yenisini almadı. Personel sayısı 7 yılsonunda 450’ye kadar indi. Koruma sayısı 390’dan 250’ye düşürülürken, doğu görevi gelen korumalar yerlerine gönderildi. Diğerleri emniyet teşkilatına geri gönderildi. CAT timlerinin sayısı azaltıldı.
Demirel görevi Sezer’e devrettiğinde, Köşk kadrosunda toplam 40 başdanışman bulunuyordu. Sezer bu sayıyı ilk yıl içinde 4’e kadar indirdi.
Sezer’in ilk talimatlarından biri, personelin özel telefon görüşmelerini kendi cebinden ödemesinin sağlanması oldu. Sezer ve ailesi, tüm personel için geçerli bu kurala örnek olmak için, kendi özel konuşmalarını da hep ceplerinden ödediler.
Yine Sezer’in talimatıyla, karşılama ve uğurlama törenleri “zorunlu olmadıkça� yapılmadı. Davetlerde cumhurbaşkanlığı makamına uygun ikramlar yapıldı ancak aşırı harcamalardan kaçınıldı.
Özal ve Demirel döneminde geleneksel hale gelen Razaman’da Köşk’te verilen iftarlar, Sezer döneminde kaldırıldı. Köşk çalışanları, Ramazan’da kendisiyle birlikte iftar yapmak istediklerine ise Sezer, personel yemekhanesine inerek, çalışanlarla birlikte yemek yedi.
Alışverişini, eşi Semra Hanım’la birlikte kendisi yapan Sezer, alışverişe giderken de kırmızı plakalı limuzin yerine, Köşk’e ait sivil plakalı daha mütevazı araçları tercih etti. Alışveriş gibi özel gezilerini, yanına minimum koruma alarak gerçekleştirdi.
Sezer, memleketi Afyon’a yaptığı iki ziyarette, yine sivil plakalı araçları tercih etti. Bunun bir tanesi, depremden sonra “geçmiş olsun� demek için, diğeri ise vefat eden annesinin cenaze töreni için oldu.
Sezer, görev süresi boyunca yaptığı tüm resmi yurtdışı gezilerinde, Cumhurbaşkanlığı’na tahsis edilmiş olan küçük GAP uçağını kullandı. Yurtdışı gezilerinde alması gereken yasal harcırahı kabul etmedi.
Semra Hanım, düşüp bileğini kırdığında, kendisini hastaneye ambulans değil, sivil plakalı bir araç götürdü. Hastane acil servisinde röntgende sıra olunca, Sezer ve eşi, tüm vatandaşlar gibi kuyruğa girip, sıranın kendilerine gelmesini beklediler.
Köşk’ten her çıkışında, rastladığı her kırmızı ışıkta diğer araçlarla birlikte yeşil ışığın yanmasını bekledi.
Geziden de tasarruf yaptı
10. Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, selefi 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in aksine yurt dışı seyahatlerinde de tasarruf yaptı. Demirel’in 57 ülkeyi 125 defa ziyaret etmesine karşılık, Sezer 37 ülkeye 54 ziyaret yaptı.
Bu yıl sadece Ocak ayında İtalya’ya giden Sezer, 2000 yılında göreve başladıktan sonra ilk gezisini Suriye’ye yaptı ve Hafız El Esad’ın cenaze törenine katıldı. BM Milenyum Zirve Toplantısı’na katılmak için ABD’ye giden Sezer, Washington’a resmi ziyaret yapmadı.
ABD Başkanı George Bush ise 2004’te NATO Zirvesi için geldiğinde Türkiye’de Sezer’i ziyaret etti.
Rusya’ya giden ilk cumhurbaşkanı olan Sezer, Azerbaycan’a 5 kez gitmesine karşılık, İngiltere, Yunanistan, Belçika, Fransa, Lüksemburg ve Avusturya’ya hiç gitmedi.
Sezer, Demirel ve ondan önce görev yapan 8. Cumhurbaşkanı Turgut Özal’ın aksine, yurt dışı gezilerine basını ve iş dünyasını almadı. Sezer, yurt dışı seyahatlerine götürdüğü heyetleri, diplomat, danışman ve bürokratlarla sınırlandırmayı tercih etti.
Düğün günü yakılan elektriği de ödedi!
Sezer ailesinin yaşadığı 7 yıl 3 aylık süre boyunca Çankaya Köşkü bir de düğüne sahne oldu. Sezer’in oğlu Levent Sezer, Çankaya Köşkü’nde basına kapalı, aile arasında düzenlenen sade bir törenle evlendi. Sezer, Köşk’teki düğün masraflarının tümünü, hatta o gün yakılan elektrik parasını bile kendi cebinden ödedi.
Sezer, Köşk’ün koruma müdürlüğüne tahsis edilen 14 aracı iade etti. Bir koruma aracı dışında güvenlik önlemi istemediğini söyledi. Demirel döneminde Cumhurbaşkanlığı kortejine eşlik eden ambulansı bile geri gönderdi. Sezer’in getirdiği yeni sistemle tüm Köşk araçları için sivil plaka uygulamasına geçildi. Köşk’teki kişiye tahsisli araç uygulamasına son verildi. Bu uygulamayla Cumhurbaşkanlığı’nın tahsisli araçlar havuz sistemine tabii oldu.
Özal döneminde Cumhurbaşkanlığı kullanımına tahsis edilen Okluk Koyu’ndaki yazlık köşke hiç gitmedi. Yaz dönemi çalışmalarını kısa süreli olarak Atatürk döneminden kalma İstanbul’daki Huber Köşkü’nde sürdürdü. Bunun dışında hiç tatil yapmadı. Sezer Cumhurbaşkanlığı’nın Göcek’teki tesisini de hiç kullanmadı.
Sezer, silahtan Kur’anı Kerim’e, halıdan kaftana, şehir anahtarından plakete, tablodan heykele değişik ürünlerden oluşan 1.243 armağanı da demirbaşa kaydettirdi.
72 yasa veto etti
Sezer, 7 yıl 3 aylık dönemde 2 genel seçim yaşadı, 3 ayrı hükümetle çalıştı. Başbakan Erdoğan’ın kuracağı hükümeti yeni cumhurbaşkanına bıraktığı için 4. hükümetle çalışmadı.
Başbakan Bülent Ecevit başkanlığında DSP-MHP ve ANAP’ın oluşturduğu koalisyon hükümetinden sonra, AKP iktidara gelince önce Abdullah Gül, sonra da Erdoğan hükümetleri ile çalıştı.
Sezer bu süre içinde 1.048 yasayı onayladı, 72 yasayı ise veto etti.
Onayına sunulan Kanun Hükmünde Kararnamelerden 25’ini onayladı, 7’sini veto etti.
Toplam 11. 561 Bakanlar Kurulu kararını onayladı, 14’ünü geri çevirdi.
Atamalara ilişkin Bakanlar Kurulu kararlarından 175’ine onay verdi, 30’unu geri çevirdi, atamalarla ilgili müşterek kararnamelerin de 5.532’sini onayladı, ancak 769’unu veto etti.
Anayasa gereğince cumhurbaşkanının yetkisinde olan atamalarla 316 kişiyi çeşitli görevlere tayin etti.
Sezer 261 kişinin affına onay verdi ancak 10 af önerisini reddetti.
Meclis’ten askeri törenle uğurlandı
TBMM Genel Kurulu’nda bugün yapılacak 3. tur seçimler sonucu görevini Abdullah Gül’e devretmeye hazırlanan Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer, yaklaşık 1 haftadır sürdürdüğü veda ziyaretlerini dün TBMM ile noktaladı.
Meclis Başkanı Köksal Toptan, Cumhurbaşkanı Sezer’i TBMM’ye gelişinde Çankaya kapısı girişinde karşıladı. Dakikliğini dikkate alarak Sezer’in geliş saatinden 5 dakika önce makamından çıkarak dışarıda beklemeye başlayan Toptan, makam aracından inişinde Cumhurbaşkanı ile sıcak bir şekilde tokalaştı. Sezer beraberinde Toptan ve TBMM Genel Sekreteri Ali Osman Koca ile birlikte tören kıtasını selamladıktan sonra, Meclis Başkanlığı makam odasına geçti. Sezer ile Toptan arasında baş başa gerçekleşen görüşme yaklaşık 20 dakika sürdü. Meclis Başkanlık makamındaki görüşmeye basın mensupları alınmazken, sadece Meclis fotoğrafçısı ve Meclis TV kameramanının görüntü almasına izin verildi. Toptan isteği üzerine Türk kahvesi ikram ettiği konuğuna, Meclis’e ait Yıldız Porselen’den el yapımı bir porselen tabağı da hediye olarak sundu. Toptan görüşmenin ardından Sezeri yine arabasına kadar eşlik ederek, askeri törenle uğurladı.
Muhafız Alayı’na ziyaret
Sezer, Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alayı Komutanı Kurmay Albay Burhanettin Aktı’ya veda ziyaretinde bulundu. Sezer dün son veda ziyaretleri kapsamında sabah saatlerinde, Cumhurbaşkanlığı Muhafız Alayı’na gitti. Sezer’in veda ziyaretinde, Genelkurmay Başkanı Org. Yaşar Büyükanıt ile Genelkurmay 2. Başkanı Orgeneral Ergin Saygun da hazır bulundu. Muhafız Alayı’na gelişinde askeri törenle karşılanan Sezer, daha sonra komutanlık Şeref Defteri’ni imzaladı. Basına kapalı yapılan ziyaretin ardından Sezer, Org. Büyükanıt ve diğer askeri yetkililerce uğurlandı.
Nisan 8th, 2008 at 10:44 am
Yalçınkaya Yımaz Özdilden bir yazı daha yolluyorum . DİKKATINİ ÇEKERİM BENİM YAZIM DEĞİL
8 Nisan 2008
Yılmaz ÖZDİL
yozdil@hurriyet.com.tr
Taaa 2036…
BANKALARI sattık.
Fabrikaları sattık.
Telefonları sattık.
Limanları sattık.
E hazıra daÄŸ dayanmaz…
Miras bitti.
Sıra çocuklarımıza geldi…
Onları satacağız.
*
Sosyal Güvenlik Yasası, budur.
*
Bakın, ne diyorlar bize?
“Tasarıyı tasa etme…
Seninle alakası yok!
Taaa 2036’da hayata geçecek.”
*
Nasıl olsa, “taaa 2036’da hayata geçecek” diyen arkadaÅŸlara kimse sormuyor, “madem, taaa 2036’da hayata geçecek, niye taaa 2035’te yapmıyoruz bu yasayı da, taaa bugünden yapıyoruz?”
*
Böyle bu iÅŸler çünkü…
Faiz haram diyenlerin dünyanın en yüksek faizini verdiÄŸini görmezsen, üretmeden, satarak zengin olacağını zannedersen, sata sata borcunun büyüdüğünün farkında deÄŸilsen, kullandığın toplu iÄŸne bile ithalken ihracatla övünürsen, kayıtdışının sırtını sıvazlayanların emekçinin sırtını coplamasına aferin dersen, kendin iÅŸsiz gezerken iÅŸsizliÄŸin azaldığına inanırsan, kıçında don yokken milli gelir 9 bin dolar diye sevinirsen… Bedeli olacak tabii!
*
Sat bakalım evlatları.
Çoktan çok, azdan az…
Bi tane olan, bi tane.
Üç tane olan, üç tane.
Nisan 8th, 2008 at 12:44 pm
necip fazılın şiirlerini okuyodum. sandığım kadar çok şiirini bilmiyormuşum ama öğrenmiş oldum. kaldırımlar , anneciğim ve beklenen hala en güzel şiirleri bence.
Nisan 9th, 2008 at 3:11 am
neredeen nereye, ucuz bilet ararken sitenizle karşılaştım.açıkçası oldukçada hoşnut oldum bu karşılaşmadan. haa öyle çok okuyup yazmış biri değilim.internette de çok hünerli değilim bir daha bu siteyi bulabilirmiyim bilmem.ama gecenin03ünde bayağı iyi geldi tşktleremeği geçenlere.böyle sitelerin çoğalması temennisi ile kolay gelsin temennilerimi sunuyorum sahi şiir de bayağı güzel aktaran arkadaşın ellerine yüreğine sağlık şiir sohbetlerinin çoğalması ve sohbetlerin şiir güzelliğnde geçmesini dileyerek slm larımı sunuyorum.
Nisan 10th, 2008 at 7:20 am
pınar birilerinin yazdıklarını koyarak kültürlü olunmaz … cahilin benim bildiÄŸim tanımı Allah ı bilmemek tanımamaktır .. ne yazık ki senin yazdıklarından yaradanını bilmediÄŸin ortaya çıkıyor ….
ben sistem yalnış demiÅŸim …senin okuduÄŸun ve buraya yazısını copy paste yaptığın kiÅŸilerde senin gibi yanlıdır demiÅŸim sen bana cahil demiÅŸsin ….bu arada hukuk fakültesi mezunu olduÄŸumu söyledim baÅŸta. istersen yazdıklarını bir daha oku … yani senin tahminden çok çok iyi bilirim ben anayasayı sistemi yapılan haksızlıkları ……
fikirleri tartışmaktan bahsetmiÅŸsin … nedir senin fikrin ??yazdıklarından bir fikir edinemeyecek, hep copy past yapacak biri olduÄŸun izlenimi edindim … sence sistem mükemmel mi?? eksikleri nelerdir yada varmıdır ?? yada daha kolay bir soru sorayım nedir laiklik sence ?? hani sürekli kendinize kalkan edindiÄŸiniz… biri iyi ÅŸeyler yapmaya baÅŸlayınca bakın bunlar laikliÄŸi yok edecekeler dediÄŸiniz laiklik … ben laikliÄŸin ortadan kalkmasını hiç ama hiç istemem ama doÄŸru uygulanırsa ….aynı ÅŸekilde akp ninde istemediÄŸini biliyorum … son olarak eminim demokrasiye ve cumhuriyete inanıyorsundur … bana ahmet nejdet sezerin bu demokratik!!!! seçimi sonuçu yargıtay baÅŸkanı olan abdurrahman yalçınkaya hakkındaki görüşlerini söylermisin ?? sence abdurrahman yalçınkaya o koltukta oturmayı hakkettimi ???? ve ayrıca seçimde %50 ye yakın oyu tek başına alan partiyi kapatmaya hakkı varmı ???bu ülkede o kadar insan salakda bir tek partiyi kapatacak kiÅŸiler ve sizmi akıllısınız ???
son olarak sen hani gözlerimi kaparım vazifemi yaparım demiÅŸsinya benim için … ben sana bir farklı versiyonunu yazıyorum…. bence sen gözlerini açsan bile sana verilen en kolay vazifeyi yapamazsın ….kültürlü pınar
bundan sonra sana fikirleri tartışabilecekler cevap versin ….ben anca bu kadar seviyene inip birÅŸey anlatabiliyorum … daha iyisini yapan birini bulursun umarım …..
Nisan 10th, 2008 at 6:30 pm
yalçınkaya nihayet ilk kez ağzını bozmadan doğru düzgün bişeyler yazmışsın . tebrik ederim
okunmasında faydalı olacağını inandığım yazıları herkesle paylaşırım. ne yapayım huyum kurusun
şimdi sorularını cevaplayayım.
sistem hiçbir zaman mükemmel olmadı. bu bir gerçek. ama ÅŸimdi sistem sadece din odaklı ( din dediÄŸime bakma sadece sünni sistemi kastediyorum) kuruluyor. ben buna kesinlikle karşıyım. çünkü din yorumlanmaya ve kullanmaya en müsait araç. ister kabul et ister etme hükümetin yaptığı aynen bu. DİNİ KULLANMAK. onlar benden daha müslüman olamazlar. çünkü ben “BENİ ÜZMEK ALLAHI ÜZMEK”dir kitap yada broşür bastırıp camilerde dağıtmam, hesabıma milyonlar geçirip sonra mevkim yükselince dinden, adaletten, sorumluluktan bahsetmem. yada din dersini zorunlu tutup ( yani sünniliÄŸi. bilirsin belki dersler müslümanlık sadece sünnilik üzerine anlatılıyo) sonarda ” türküm doÄŸruyum çalışkanım kısmını kaldıralım. elin çocuklarına türküm diye yalanmı söyletelim ” demem. nede olsa “elin çocukları” sünniliÄŸi öğrenirken sevap iÅŸliyoruz. insanlara türban serbest deyip hak ve özgürlükten bahsederken insanların 65 yaşında emeklili olmasına göz yummak,milletvekilerinin maaşını arttırmak olmayınca GAZİ lerin sahip oldukları hakları lutfetmek herÅŸeyden önce insanlığa sığmaz. bunu din odaklı bir parti yaptığı için çok daha kızgınım. bu kadar insanın vebalini öbür dünyada verirler artık. bunun gibi daha milyonlarca ÅŸey yazabilirim.
peki sen bana günlük gülüstanlık olan bir şeyi söylermisin. hükümetin faydalı icraatlarını sayarmısın. amerika yandaşı olamk dışında
ÅŸimdi gelelim demokrasiye… ahmet necdet sezer abdurrahman yalçınkayayı baÅŸa getirdi. çünkü onun bu tür olaylarda seyirci kalmayacağını ve biÅŸeyler yapmayacağını biliyordu. ahmet necdet sezerin cumhurbaÅŸkanıyken yaptığı icraatları oku acaba ÅŸimdiki hükümet ne yapıyor??? yada YAPABİLİRMİ??? onlar ancak kendilerine zırhlı araçlar ve özel uçaklar alırlar. bana rte nin oÄŸlunu neden askere yollamadığını ve neden amerikada okuduÄŸunu açıklarmısın? yada gemiciÄŸi nasıl aldığını??? demokrasi demiÅŸken yök baÅŸkanı % kaç oyla baÅŸa geldi söylermisin. yanılıyorsam düzelt ama %30 la baÅŸa geldi.
yargıtaya gelince evet en doğrusunu yaptı. çünkü bu onun kanuni hakkı ve yapmakta haklı. hem akpye hemde dtpye dava açmasında sonuna kadar doğru bir karar verdi. çünkü her iki partinin amacıda bu ülkeyi bölmek ve rejimi değiştirmek. ayrıca madem akp iyi şeyler yapıyor(!) o zaman bıraksınlar anayasının arkasına sığınmayı ve değiştirmesinler kendilerine azıcık güvensinler. demekki onlarda korkuyo yanlış bişeyler yaptıklarını biliyorlar ama kılıfına uydurmaya çalışıyorlar.hukuk okumuş biri olarak bu gerçek bile sana yeterli gelmeliydi bence. daha sonra tekrar yazacam
son olark şunu söyleyeyim bende üniversite mezunuyum. ama cahillik okumakla giderilmiyor ne yazıkki. sana çok ünlü bir hikayenin son kısmını yazayım. sen öncesini biliyorsundur zaten.
“ben sana bakan olamazsın demedim adam olamazsın dedim”
Nisan 11th, 2008 at 10:36 am
yalçınkaya bugün sana kıyak yaptım ve ahmet hakanın yazısını yolladım. ahmet hakanında yazılarını hergün okurum. sen şimdi köpürecen yine yazı kopyaladım için
ama okumaktan zarar gelmez
11 Nisan 2008
Ahmet HAKAN
ahmethakan@hurriyet.com.tr
Gül’ün dramı
ÅžUNDAN eminim:
Abdullah Gül’ün Çankaya’ya çıkışı, laiklik konusunda hassas olan çevreler açısından bir mevzi kaybı olmuÅŸtur…
Ancak…
“AKP bir mevzii kazanmış mıdır?” diye sorarsak…
İşin rengi deÄŸiÅŸir…
Abdullah Gül’ün Çankaya’daki yalnızlığına, çırpınışına, etkisizliÄŸine, hareket kabiliyetinden yoksun kalışına, önyargı duvarlarıyla sarmalanmış olmasına bakarsak…
“Kazanılmış bir mevzii”den çok…
Acıklı mı acıklı bir dramdan söz edebiliriz…
Maalesef “BaÅŸkan babamız”, bir dram yaÅŸamaktadır…
Ne yapsa, ne etse olmamaktadır…
* * *
Mesela…
Yasaları veto etmeden onaylasa…
Hemen “Tabii onaylayacak… Ne de olsa AKP’li” hükmü pat diye ortaya getirilmektedir.
Mesela…
“Demokrasi” dese “laiklik” öksüz kalmakta, “laiklik” dese içtenlik sorgulaması devreye girmektedir…
Mesela…
Memleketin en önemli fay hattı haline gelen “türban” konusunda tarafsız bir çıkış yapmaya kalksa…
Türbanlı eşten kaynaklanan sorunlar devreye girmektedir.
Mesela…
Bu devirde parti kapatmanın demokrasileri zaafa uÄŸrattığından söz etmeye kalksa…
Herkesin aklına “İddianame”nin hedeflediÄŸi isimlerden biri olduÄŸu gelmektedir…
Düşünün:
Laik Türkiye’nin en Avrupai kızı olan Zeynep Damla Gürel’i “danışman” olarak Köşk’e alıyor…
Ancak…
Bu atama bile elinin rahatlamasına neden olmuyor…
Tam tersine…
“Atanan kiÅŸi” yakınları tarafından, “İyi düşündün mü? Bu görev senin siyasi kariyerine zarar vermesin” diye uyarılıyor.
Düşünün:
CumhurbaÅŸkanlığı danışmanlığı gibi prestijli bir görev, siyasi kariyeri olumsuz anlamda etkileyecek bir pozisyon haline gelmiÅŸ durumda…
İşin daha acıklı tarafı ise şudur:
Abdullah Gül ile birlikte Çankaya Köşkü, bir dikkat merkezi olmaktan çıkmıştır…
Önemini kaybetmiÅŸtir…
Gül’ün ne dediÄŸi, hangi tutumu aldığı artık bir merak konusu olmaktan çıkmıştır…
Sonunda Abdullah Gül’e şu kalmıştır:
Köşk’te her ay düşünce ve sanat adamlarını ağırlamak…
Bu iÅŸ bile “İçki ikram edildi mi? Kimler içti? Kimler içmedi?” soruları arasında kaynayıp gitmektedir…
* * *
Acaba Abdullah Gül, Köşk’te yalnız kaldığında…
“KeÅŸke çıkmasaydım buraya” diye düşünüyor mu?
“KeÅŸke baÅŸka bir ismin aday gösterilmesi söz konusu olduÄŸunda ortalığı birbirine katmasaydım” diyor mu?
“KeÅŸke Tayyip ErdoÄŸan’ı beni aday göstermek zorunda bırakmasaydım” diye içinden geçiriyor mu?
“KeÅŸke Kayseri lobisini harekete geçirmeseydim” diyor mu?
Bu soruların yanıtını asla öğrenemeyeceÄŸimi biliyorum ama yine de merak ediyorum…
KeÅŸke her konuda kulis attıran Köşk’e yakın meslektaÅŸlar, bu konuda da bir kulis attırsalar…
Acayip kulis
BAÅžKENT Ankara’nın en popüler restoranlarından birindeyiz…
Masalardan birinde…
“Laiklik konusundaki duyarlılığı hat safhada olan bir parti”nin genel baÅŸkanı, iki tanınmış gazeteciyle oturmuÅŸ yemek yiyor…
Bir baÅŸka masada ise…
“LaikliÄŸe karşı etkinliklerin odağı haline geldiÄŸi” iddiasıyla hakkında kapatılma davası açılmış partinin tanınmış milletvekillerinden biri oturuyor…
Her ÅŸey olaÄŸan seyrinde devam ederken…
Çok tuhaf bir geliÅŸme yaÅŸanıyor restoranda…
“Laiklik karşıtı etkinliklerin odağı” olduÄŸu iddiasıyla kapatılması hayli muhtemel partinin milletvekili, laiklik konusunda duyarlılığı hat safhada olan lidere acayip “ladini” bir jest yapıyor…
Liderin masasına en kalitelisinden bir ÅŸiÅŸe ÅŸarap gönderiyor…
Ne diyorsunuz?
Ülkeye ÅŸeriatı getirmesinden korkulan partinin milletvekilinin, ülkeye ÅŸeriat gelmesin diye mücadele eden lidere ÅŸarap göndermesi, sizde de “Ne tuhaf bir ülke burası” duygusu yarattı mı?
Nisan 12th, 2008 at 2:05 am
pınar hayatımda gördüğüm en aptal kızsın ve bence sen ataistsin din düşmanı yıllardır güzel ülkemin insanları kandırılıyor.artık uyandı bu millet artık geriye dönüş yok bitti anladınmı sen ve senin gibi necdet sezer beyinli insanlara bırakılmaz bu ülke.tayyip erdoğan hırsızların ekmeyine taş koyduğu için bunlar yapılıyor bu oyuna bu millet gelmez bunu sandıkta gösterdiler.artık az oy alanların konuşmaya hakkı bile yok anladınızmı burası türkiye cumhuriyeti devleti ve müslüman ülke isteyen başını orter isteyen mini gıyer kımse kımsenın inancına karışamaz.bence sen unv okumuşsun ama adam olamamışsın. ne mutlu türküm ve müslümanım diyene
Nisan 12th, 2008 at 11:10 am
serkan şimdi seninle atışacaz demekki
valla ben senden daha dindarım emin ol. çünkü kul hakkına inanırım. KÖTÜ SÖZ SAHİBİNE AİTTİR buna da inanırım. bu yüzden eğer aptal görmek istiyorsan aynaya bak
ben dinsiz değilim. ama dinin siyasete karışmasına karşıyım. RTE kimin hangi soyguncunun ekmeğine taş koydu çok merak ettim???? kendi çaldıklarını nereya koydu acaba biliyormusun
valla din..din.. din… size dininizi bu adam öğretecekse biÅŸey diyemem. ama sizde vergi ödeyeceksiniz sizinde çocuklarınız emekli olamıyacak. bunu görmezlikten gelin siz. bugün memura %2 zam yapılırken milletvekilerine %50 zam yapmaya çalışıyorlar. bu kul hakkı deÄŸilmi. bana dinden bahsetme bir daha!! ben herkesten iyi biliyorum dinimi. Allah inancım herkesten farklı. o nedenle ben bunlara daha farklı bakıyorum.
dini istismar eden adamla yüzünden MATBAA KAÇ YÜZYIL SONRA bize geldi araştır. neden ? çünkü GÜNAHTI!!! bunu kim dedi değerli islam bilginleri. sadece islamda değil hristiyanlıktada bu böyleydi. haçlı seferlerine bakın . insanları papalar nasıl kandırmış.cenete gitmekle kandırmış hatta bazı papalar cennetten arsa bile satmışlar
bugün adam annesinin kafasını kesiyor sonra diyorki “piÅŸman deÄŸilim ÅŸeytandı öldürdüm”. din eÄŸer cehalette birleÅŸiyorsa iÅŸte asıl kötülük ordan doÄŸar. bu nedenle ülke bu kadar kötüye giderken, zamlar, yasalar yaÅŸamayı olanaksız kılarken, din odaklı bir partinin türbanı yada Allahı bahanne ederek bizi kullanmasını tabiki onaylamıyorum.
müslüman diye geçinen insanlar buna nasıl göz yumuyor bunu anlamıyorum. bak sanada çok güzel bir söz yolluyorum.
Kenya’nın bağımsızlık savaşçısı ve kurucusu Jomo Kenyatta’nın 1952 yılında söylediği ünlü söz :
“BATILILAR GELDİKLERİNDE ELLERİNDE İNCİL, BİZİM ELLERİMİZDE TOPRAKLARIMIZ VARDI.
BİZE GÖZLERİMİZİ KAPAYARAK DUA ETMESİNİ ÖĞRETTİLER.
GÖZÜMÜZÜ AÇTIÄžIMIZDA BİZİM ELİMİZDE İNCİL, ONLARIN ELLERİNDE TOPRAKLARIMIZ VARDI”
Nisan 14th, 2008 at 8:32 am
pınar artık sana birÅŸey yazmıyıcam çünkü senin gayeni anladım … burda insanları kızdırıp kendine hakaret ettirip sonrada mazlum rolüne bürünmeye çalışıyorsun …. yada psikolojik problemlerin var sadistlikten hoÅŸlanıyorsun …..
bu arada alevi olduÄŸunu bu kadar belli edebilirdin … tarzını çok çok iyi tanıdığım (yalnış anla istersen ) aptal bir tanıdığıma benzettim adın özlem mi yoksa??? eÄŸer özlemse adın ( ki dünyada bu zeka seviyesinde iki kiÅŸi bence nükleer silahlardan daha tehlikeli adb usame bin ladeni bırakıp sizin peÅŸinize düşmeli ) oda sizin tabirinizle emperyal düzenin uÅŸaklarından biri ve bu halde kahrolsun emperyal düzen sloganı atıyor sende bu tarzda birisin ….bu arada sistem partiler üstü birÅŸeydir …akp ye hakaret edecem diye zemin arama bu ülkede her önüne gelen ülkenin baÅŸbakanına hakaret ediyor sende et ….
son olarak eÄŸer ahmet nejdet sezer yalçınkayayı böyle bir durumda ortaya çıktığı için seçtiyse ( hakettiÄŸi için deÄŸil ) ve sende buna iyi bir seçim oldu diyorsan daha fazla zaman tüketmenin manası yok … sen baÅŸtan nasıl bir üniversite mezunu olduÄŸunu anlatmış oldun ( ki ben senin üniversite bitirdiÄŸine de inanmıyorum eÄŸer öyleyse benim diplomam derhal iptal edilmeli ) kültürlü pınar
Nisan 14th, 2008 at 3:36 pm
hoştgeldin yalçınkaya
ne yani akp yi savunmadığım için küfürümü hakediyorum ben . sizin yaptığınız gibi bende pohpoh lasam iyi, akıllı biri mi olacaktım acaba ? avukat olmak adil olmayı gerektirir bence. bu yüzden evet diplomanı acilen iptal etmeliler
adım özlem değil. ama anlattığın kadarıyla senin gibi düşünmediği için dünyanın en kötü insanı
avukat olmuşsunda insan olmak ayrı bişey kardeşim. sen bunca yıla rağmen böyleysen ben zaten sana ne desem boş. deveye hendek atlatmak daha kolaydır eminim
ama haklısın necdet sezerler fazla size. adam hazineye milyon dolarlar iade etmiÅŸ adam. önemli olan bu deÄŸil tabi, sizin için türban diyecen, beyaz gömlek diyecen, ÅŸehitler için kelle diyecen, zengini zengin fakiri fakir yapacan, mümkünse gemicik uçakcık alacan. öcalana sayın diyecen, arap ÅŸehleri gelince otellere ayaklarına kadar gidip madalya verecen, devletin bütün yerlerini satacan,sonrada zemzem towerdan mülk alacan… yeterki din desin deÄŸilmi. yediÄŸiniz kazıklar mühim deÄŸil
ama ne diyeyim her millet hak ettiği gibi yönetilirmiş. demekki bu millete bu layık.
YA BU ARADA KAÇTIR SORUYORUM. HÜKÜMETİN YAPTIĞI İYİ ŞEYLER OLDUĞU İÇİN KAPATILMASINA KARŞI ÇIKANLAR, BU İYİ ŞEYLER NE BİR TÜRLÜ SÖYLEMEDİNİZ ? HANGİ HIRSIZLARIN EKMEĞİNE TAŞ KOYMUŞ BUNUDA SÖYLEMEDİNİZ??
Bu soruyu başka arkadaşıma sormuştum. yaptığı iyi şeyler ne diye sorduğumda verdiği cevabı yazıyorum : YOL YAPTILAR DAHA NE OLACAK
Nisan 15th, 2008 at 7:44 pm
arkadaÅŸlar lütfen hakaret etmiyelim lütfen herkez gereken görevini yapıyor lütfen küfür filan yazmıyalım sayın baÅŸsavcı ABDURRAHMAN YALÇINKAYA ‘ya saygım sonsuzdur lütfen size sesleniyorum arkadaÅŸlar küfür veya hakaret yazmayın saygılarımla yaptıgınız ayıpdır arkadaÅŸlar ben abdurrahman yalçınkaya tarafındanım akpde kapatma davasını hak ediyor
Nisan 16th, 2008 at 10:00 am
16 Nisan 2008
Yılmaz ÖZDİL
yozdil@hurriyet.com.tr
Pirinç
Ve, ulusal bilinç uyanıyor…
“Pirinç almayın!”
Yeni kampanyamız bu.
*
Peki ne alalım?
*
Buğdayı ABD’den getiriyoruz.
MercimeÄŸi Kanada’dan…
Mısırı Arjantin’den getiriyoruz.
Susamı Sudan’dan…
Arpayı Ukrayna’dan.
Baklayı İtalya’dan.
Sarmısağı Çin’den.
Anadolu’da gezerken çekirdeÄŸini yanlışlıkla elinden düşür, ayçiçeÄŸi fışkırır…
Rusya’dan getiriyoruz.
Pamuk Yunanistan’dan.
Elma Şili’den.
Portakal Brezilya’dan.
Muz Panama’dan.
Vişne Almanya’dan.
Ceviz Çin’den.
Hesapta milli yemeÄŸimiz…
Fasulye İran’dan.
Barbunya ABD’den.
Soya Arjantin’den.
Pirinç Avustralya’dan.
Nohut Meksika’dan.
En cüzel çay?
İngiltere’den.
İneklere yem olarak döktüğümüz kepeÄŸi bile utanmadan ABD’den getiriyoruz…
İnekler Hollanda’dan.
*
Kendi kendine yeten 7 ülkeden biriydi memleketim… Memleketimi IMF’ye satan arkadaÅŸlar sayesinde, bugün, Mali, Kamerun, Peru, Suriye, Ekvador, Mısır, Hindistan, Burkina Faso’nun da aralarında bulunduÄŸu 103 ülkeden ithalat yapıyor, karnını doyurabilmek için.
*
ÖSS’ye giren çocuklarımızın, Allah zihin açıklığı versin diye yuttuÄŸu 3 adet okunmuÅŸ pirinç tanesi bile, ithal… Sen hangi ulusal bilinçten bahsediyorsun?
*
Dolayısıyla, önerim ÅŸu…
Mazot 20 YTL olsun.
Çobanları bakan yapın.
DoÄŸurun.
Nisan 18th, 2008 at 6:57 pm
Katar bize ne katar???
Nisan 29th, 2008 at 12:48 pm
29 Nisan 2008
Bekir COÅžKUN
bcoskun@hurriyet.com.tr
Maval…
SÖZLÜĞE baktım “maval”ın iki anlamı var:
Birincisi, Arapların bir tür şarkısı.
İkincisi; uydurma, asılsız, hikáye, yalan…
Bence Denizlili çiftçinin önceki gün BaÅŸbakan’a “Bize maval okuma!” diye bağırdığı birincisidir, yani bir tür Arap ÅŸarkısı.
Ki ben Arap’ın “maval” okumasını bilirim.
“Maval” genelde Arap’ın aynı sözcüğü durmadan tekrarlamasından oluÅŸur, uzunluÄŸu duruma göre deÄŸiÅŸir.
Diyelim ki Arap, minderlerin üstünde rahat bir mekándaysa iki-üç gün sürebilir.
Devenin sırtındaysa, “maval” gideceÄŸi yerde biter.
Yok eÄŸer deve güdüyorsa, develer kaçana kadar…
*
BaÅŸbakan, “Enflasyon tek haneli rakamlara indi… Ekonomi iyileÅŸip büyüdü görüyorsunuz…” deyince, iÅŸte o an Denizlili köylü kalabalığın arasından seslendi:
“Maval okuma… Mazot kaç lira, biliyor musun?.. Ben çiftçiyim, yaÄŸ bile alamıyorum… Sen bunları külahıma anlat…”
“Maval” uzun bir ÅŸarkıdır.
Hatta kimi “maval” okuyuÅŸların -altı sene olmasa bile- üç gün-üç gece sürdüğü, mavalcının giderken “Devamını yakında gelip okurum” dediÄŸi anlatılır.
“Maval” okuyan aÄŸzını açar ve gözlerini kapatır.
Etrafında ne oluyor, ne bitiyor görmez. Arada bir tek gözünü açması ise, bakmak içindir:
Dinleyen kaldı mı?..
*
Denizlili çiftçi, BaÅŸbakan’a “Maval okuma” dedikten sonra BaÅŸbakan şöyle dedi:
“Onların kulakları vardır duymazlar, gözleri vardır görmezler, dilleri vardır söylemezler…”
“Maval” zengin Arap kültürünün eÅŸsiz bir hazinesidir.
Türkçe’de bir karşılığı da “martaval”dır.
“Maval”ın uzunluÄŸu dinleyenlere göre de deÄŸiÅŸir.
“Maval” dinleyenler, aynı sözcüklerin aralıksız ve durmadan tekrarından fazla bir ÅŸey anlamazlar.
Aslında bir şey anlamak için de dinlemezler.
DoÄŸrusunu isterseniz zaten dinlemezler de.
Öyle bakarlar:
Maval, maval…
Nisan 29th, 2008 at 3:58 pm
Nisan 29th, 2008 at 4:15 pm
ErdoÄŸan’dan Katar yanıtı 29 Nisan 2008
BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan, AKP grup toplantısında açıklamalarda bulunuyor. İşte ErdoÄŸan’ın açıklamalarından satırbaÅŸları:
SERMAYENİN RENGİ OLMAZ
Katar’a niye gittik diye eleştiriyorlar. Gitmeseydik o ülkeye yapılan ihracat 26 milyon dolardan 480 milyon dolara nasıl çıkardı?
Mayıs 2nd, 2008 at 12:28 pm
mehmet demiÅŸya ülkemizin durumu ÇOOKK İYİ diye. haklı insan bazen şükretmesini bilmeli…
Allah’ım
ülkem her türlü güce , sebzeye, meyveye ve pirinçe sahip iken artık üretmek yerine dışardan aldığımız, ülkemin her türlü toprağı medyası, ,iÅŸ yerleri satıldığı ve böylece para kazandığımız, ekonomide rakamlar hızla düşerken alım gücü ve iÅŸsizlik çığ gibi büyüdüğü, insanlar kömürle örtüyle kandırılıp “faziletli ve akpak” baÅŸkanlarımız ÅŸatocuklarda çalışıp didindikleri, gecelerini gündüzlerine katıp, paranın rengini önemsemeyip ülke ülke gezdikleri için, türbanı “özgürlük” 1 mayısı “anarÅŸi” günü ilan ettikleri için, kendileri ve beraberindeki çoÄŸu insan yolsuzluktan yargılanırken makam deÄŸiÅŸtirince günahları silindiÄŸi ve davaları düştüğü için, devletin insan için deÄŸil insanların devlet için olduÄŸunu birkez daha bize gösterdikleri için, abdullah öcalana “sayın” demem gerktiÄŸini hatırlattığı için, insanın gözünün içine baka baka nasıl yalan söylenir öğrettikleri için, ölmezde saÄŸ kalırsam emekli paramı alabileceÄŸim için …vs vs şükürler olsun
gözlerim gördüğü, kulaklarım duyduÄŸu ve beynim olup düşündüğüm içinde beni affet. yukardakiler varken bana düşmezdi. bunları sen bana verdin. beni diÄŸer yarattıklarından ayrıcalıklı kıldın. ama düşünmek suç bu ülkede. senin verdiklerine ihanet ettiriyorlar Allah’ım!!!
yinede sen başımızdakileri parasız pulsuz koyma ,onları başımızdan eksik etme
sonuçta bundan daha kötüsüde olabilirdi dimi.
AMİNNNNNN
Mayıs 2nd, 2008 at 6:36 pm
Mayıs 5th, 2008 at 5:14 pm
“Türkiye’yi hergün manüpüle etmek, speküle etmek için ellerinden gelen herÅŸeyi ortaya koyarken, üretmeyip böyle mavaldan martaval okurken bu ülkenin hali ben size söyliyim yine de ÇOOK İYİ”
tamda bu cümlenden çıkardım. bir sürü rakamlar sayısal veriler yazmışsın. bilmem nerde kaç nokta türkiyede bu nokta …nokta..nokta..nokta… olayı öyle deÄŸerlendiriyorsak o zaman hakikaten sorun yok. çünkü milli gelir düzeyimiz arttı. nasıl attı?? deve etinide heseba katarak arttırdılar . ben zaten ayda 3 kez deve eti yerim ya tam isabet olmuÅŸ bu hesap
neyse yani şu demek istediğim, rakamlarla oynamak kolay.. rakamlarsa önemli olan hemen üste 16 nisanda yayınladığım Yılmaz Özdilin yazısını okumalısın. işte asıl rakamlar onlar.
birde kendini kötüyle kıyaslayıp ama ben ne kadar iyim demek marifet değil. iyiye bakıp benim ne eksiğim var demek gerekiyor bence. tabi şükretmek ayrı bir durum. yani çabalarsın uğraşırsın olmaz elbette şükredeceksin. bu defa gereksiz bir hırsa kapılırsan başkalarını ezip geçersin belkide farkında olmadan.
her neyse senin yazını okuyunca şükretmek istedim sadece&